Ny stl på Flexion??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare icen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 908
I

icen

Hej, undrar om det är någon som vet om det finns att beställa i 16" nu istället för 18".
Vad måtten/längden på de olika stl är? samt om det är några andra ändringar gjorda på den?...
Alla andra synpunkter om sadlen är givetvis välkommna!
Har en häst med KS, läste ett inlägg här innan om någon med en KS-häst som trivdes utmärkt i sin bomlösa sadel...
Någon som har mera åsikter och erfarenhet av detta??

Sv: Ny stl på Flexion??

Är det verkligen ingen som vet något???
Här verkade vara så många "experter" på område...
Snälla...

Tror ikke 16" har kommet enda, men snart!
Ellers er jo ikke 18" så stor heller, man flyter jo ikke rundt i den soom i vanlige saler- da den former seg etter rytteren.

Enligt Heather (som gjort sadeln) ska den tydligen kunna beställas efter nyår.
Men om din häst inte är extremkort eller du är väldigt liten och smal finns det en god chans att den vanliga passar. Den är definitivt inte som en vanlig 18"... (jag har 16,5" i min vanliga bomsadel)

Tack för era svar...
Jo jag är ju faktiskt väldigt liten och hästen är ganska kort i rygg.
Så jag tänkte att jag skulle vänta tills den nya stl kommmer innan jag provar...ska bli spännade!

Gammal tråd men jag skriver ändå.
Som jag förstått det har de lanserat den nya storleken nu. Däremot verkar den vara på tok för liten för normalryttare (d.v.s. även er som är strax under normalstorlek). Som jag förstått det passar den ponnyer under ca. 130 cm; annars ser den löjligt liten ut enligt tillverkaren. De försöker hitta en lösning i form av en sadel i 17" eftersom 16" är för liten för de flesta som väntat på en mindre storlek.

Ja hade en flexion 18" hemma på prov och när jag tittade på den tyckte jag sätet såg enormt ut, men när jag satte mig i sadeln var det lagom (jag har 16.5-17" i vanlig sadel) och jag skulle inte alls vilja ha ett mindre säte. Eftersom bakvalvet på flexionen är lite speciellt så "tar" det ganska mycket av sätet.

Eller så har jag större rumpa än jag tror :angel:

missan

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 681
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter... 2
Svar
30
· Visningar
4 223
Senast: Jakobine
·
Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 898
Senast: videnlis
·
Hästmänniskan Jag blir alltid så förundrad när man söker något på google och råkar hamna på ett inlägg på buke, någon annan haft frågor kring samma... 2
Svar
26
· Visningar
4 160
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd