Ny telefon

Bylund

Trådstartare
Ja, eftersom min X8 har slutat att ta emot sms sen en vecka tillbaka, så behöver jag antagligen köpa en ny telefon.
Men vad får man för telefon för 2000-2500 kr idag? 2000 kr är egentligen min maxgräns, men jag kunde få lite pengar av sambon också om det behövdes.

Jag har som sagt haft en SE X8 tills idag, har nu gått tillbaka till en gammal SE W-tele. Den är orange och vit iaf. Och jag håller på att få gråa hår av detta knappande påminimala knappar, och den superminimala displayen.

Helst vill jag ju ha en smartphone igen, men jag är ganska säker på att min budget inte räcker till det.
Telefonen bör inte vara så mycket mindre än X8an och jag vill åtminstone kunna lyssna på radio, mp3, ljudböcker och kolla facebook. Ringa och sms givetvis.

Tips?

Sv: Ny telefon

Någon som har koll på Samsung-telefoner?
Hur är dom rent generallt? Har kikat runt lite och fastnat för Samsung Galaxy Ace. Är det nånting att ha?

JAg har en samsung galaxy mini smartphone, älskar den. Större skärm än x8, snabbare och enklare och kostar runt 1000lappen, annars är ZTE Blade en favvotelefon hos mig. Fast den fanns inte till 3 i bra pris.

Har också en Samsung mini och gillar den för att den är liten men inte för liten för att hantera saker på den och den är snabb

+ Sputnik:
Min mamma köpte en Galaxy Mini igår, så nu har jag i alla fall fått klämma lite på en samsung-telefon.
En sak som störde mig var dock att det inte verkade gå att lägga in en egen sms-signal? Eller fattade jag bara inte hur man gjorde? Ringsignal gick bra, men inte sms-signalen.

Jag blir bara mer och mer sugen på att köpa en Galaxy Ace, så jag tror att det får bli en sådan.

ricca:
Jag börjar lessna på SE-telefoner faktiskt. Jag tror det är dags att testa nånting nytt.

Alla:
Jag skickade in min X8 till företaget jag köpte den ifrån och de skulle kolla på den och se om dom kunde göra nånting. Tar väl ett par veckor innan jag får tillbaka min telefon, men jag har ju fått låna en värsting Huawei Ideos så länge, så mig går det inget större nöd på för tillfället.

Tack.
Trodde det skulle gå att göra utan att koppla in telefonen till datorn bara. Men då får vi testa detta sättet. :)

Hej!
1. Kolla med din operatör (Telia, Tele2 etc.) Då smsproblem ofta beror på att något låst sig i kön på deras sida.
2. Ring SEs support, de komer troligen be dig starta om telefonen och sen göra en "factory reset". Det kan du prova innan om du vill, men en reset kommer att ta bort allt på telefonen...
3. X8n måste vara mindre än 2 år gammal, reklamera den!
4. Reklamera den, och sälj den nya eller reparerade telefonen och köp en dyrare sen.

Det finns massa telefoner runt 2000kr. Kolla på prisjakt.se där du kan läsa vad andra skriver om dem och jämföra olika modeller. Just nu är mycket i ett teknikskifte. Nya Android Ice cream sandwich kommer snart och lika så Apples iPhone 5. Man kan alltid vänta för evigt, men just nu finns anledning att avvakta lite... kanske hinner du fixa X8an så länge.
Hoppas det löser sig
Jacob

Hejsan!
1. Den förklaringen fick jag också dock efter att jag testat:
2. Att göra en fabriksåterställning. Det kom fortfarande inga sms till telefonen efter det. Bad min sambo att testa skicka för att se om det fungerade.
3. Jag köpte min telefon i månadsskiftet januari/februari i år, så garanti finns. Dock företaget som den köptes av har gått i konkurs/blivit uppköpta av annat företag. Men det nya företaget tar emot telefonen för ev reparation eftersom den är så pass ny fortfarande.
4. Telefonen är skickad till företaget i fråga och jag väntar nu på att få höra ifrån dom. Hur det än blir så blir det en ny telefon så småningom.

Tack för svar! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka