Mysgrisen

Trådstartare
Igår var vi och hämtade hem en alldeles bedårande lite pvh valp. Han är ju såklart söt som socker.

Den äldre hunden är dock inte lika imponerad av valpens söthet. Han undviker honom och morrar lite om han kommer för nära.

Ibland nosar de på varandra utan problem, och valpen kan även springa efter utan morrningar.

Än så länge så har jag ignorerat stora hundens morrningar.

Ska jag fortsätta att ignorera morrnigarna?

Jag tror själv att det kommer att ge sig med tiden. Han har ju inte ens varit här ett dygn än.

Sv: Ny valp!

Jag hade låtit den morra (morrandet är en varningssignal, och den ska hunden få ha), då jag anser att hundar bäst löser sådana situationer själv. Jag går bara emellan om det blir bråk.

Än så länge så har jag ignorerat stora hundens morrningar.

Ska jag fortsätta att ignorera morrnigarna?

Jag hade tillrättavisat den äldre hunden. Det är du som är flockledaren och du bestämmer att den här nya medlemmen är accepterad, så det ska den andra hunden finna sig i.

Men jag skulle också, i situationen när den vuxna morrar, avleda valpen lite så den inte irriterar den vuxna i onödan.

blev lite luddigt skrivet kanske..

Har inte fått till nån bra bild där han står bra än.

IMGP0012.jpg

IMGP0003.jpg

IMGP0011.jpg

IMGP0013.jpg

Vilken sockertopp :love:

Var det portugisisk vattenhund?

Lycka till med nykomlingen! Din gamling kommer nog snart att sluta sura, alternaivt lär sig valpen att lämna honom ifred.

Tycker inte du behöver "lägga dig i" om han inte är elak.

Hej!!

Jag har alltid haft 2 eller tom 3 hundar åt gången. När det kommit en ny valp till familjen har jag i möjligaste mån låtit hundarna själv få klara upp. Morrningar är acceptabelt men inte slagsmål. Unghunden måste lära sig att respektera att den äldre vovven kanske vill vara ifred och har "sina" favoritplatser. Ibland går det väldigt fort för gammelhunden att acceptera valpen, men ibland kan det faktiskt ta ett par månader.

Idag har jag en Silkyterrierflicka på 6 år samt en chihuahua valp på snart 4 månader, och det har faktiskt tagit ganska lång tid för Silkyn att acceptera vavvan. Men nu äntligen verkar det som Silkyn blir riktigt orolig om inte bebben är i närheten. Min Silky har ändå ett otroligt tålamod då valpen kliver o klättrar på henne fastän hon morrar o säger att nu får det vara nog.

Viktigt att inte glömma gammelhunden när man fått valp i huset, även om valpar så lätt tar all ens uppmärksamhet, eller hur??

Jag hade tillrättavisat den äldre hunden. Det är du som är flockledaren och du bestämmer att den här nya medlemmen är accepterad, så det ska den andra hunden finna sig i.

Men inom vargflocken så är det ju innbördes tjaffs och det är inte ledarparet som gör upp rangordningen i hela flocken...

Ja, det är en portis!

Han äter ganska dåligt, men det är väl omställningen kan jag tro?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 137
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka