Nya bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har du snoddarna till? :)
Precis som @Nepenthe skrev så är det för att hålla koll på vilken post som ska till vilket ställe. På mitt jobb så sorterar vi all post inne i stora skåp, sedan när allt är klarsorterat så packar vi ner allting i stora lådor och allt som ska till en port sätts ihop med en gummisnodd. När vi sedan kommer till en port är det bara att ta upp den bunten och börja dela. Är det så mycket post att alla ska ha, då behöver man inte ens titta på vilken post som ska till vilken dörr/brevlåda utan det är bara att traska på för fullt. Mycket smidigt. Postnord har något lite annat system, de sorterar en del ute på rundorna också har jag sett, men till viss post verkar även de använda snoddar. Vi gör det till alla lägenheter (till villor och radhus gör vi på annat sätt, utan snoddar).
 
Fick hem ett nytt mys/träningsset igår :love: Precis samma material och känsla som jag hoppades på!

89054604-A132-435B-98B8-281ED00DD599.jpeg
 
Precis som @Nepenthe skrev så är det för att hålla koll på vilken post som ska till vilket ställe. På mitt jobb så sorterar vi all post inne i stora skåp, sedan när allt är klarsorterat så packar vi ner allting i stora lådor och allt som ska till en port sätts ihop med en gummisnodd. När vi sedan kommer till en port är det bara att ta upp den bunten och börja dela. Är det så mycket post att alla ska ha, då behöver man inte ens titta på vilken post som ska till vilken dörr/brevlåda utan det är bara att traska på för fullt. Mycket smidigt. Postnord har något lite annat system, de sorterar en del ute på rundorna också har jag sett, men till viss post verkar även de använda snoddar. Vi gör det till alla lägenheter (till villor och radhus gör vi på annat sätt, utan snoddar).

De åt av mitt hår på armen :D kommer jag ihåg!
Brukade öppna brevinkastet med pekfingret och på ett ställe fick en katt tag på mitt finger med klon! :laugh:
Den satt alltid i en korg de satt upp innanför som skulle fånga upp posten. Så ibland såg man en tass sticka upp innan jag skulle lägga i post
 
Precis som @Nepenthe skrev så är det för att hålla koll på vilken post som ska till vilket ställe. På mitt jobb så sorterar vi all post inne i stora skåp, sedan när allt är klarsorterat så packar vi ner allting i stora lådor och allt som ska till en port sätts ihop med en gummisnodd. När vi sedan kommer till en port är det bara att ta upp den bunten och börja dela. Är det så mycket post att alla ska ha, då behöver man inte ens titta på vilken post som ska till vilken dörr/brevlåda utan det är bara att traska på för fullt. Mycket smidigt. Postnord har något lite annat system, de sorterar en del ute på rundorna också har jag sett, men till viss post verkar även de använda snoddar. Vi gör det till alla lägenheter (till villor och radhus gör vi på annat sätt, utan snoddar).

Åh, tack! Jag har en lätt fascination för logistik och hur saker funkar bakom kulisserna 😁
 
Precis som @Nepenthe skrev så är det för att hålla koll på vilken post som ska till vilket ställe. På mitt jobb så sorterar vi all post inne i stora skåp, sedan när allt är klarsorterat så packar vi ner allting i stora lådor och allt som ska till en port sätts ihop med en gummisnodd. När vi sedan kommer till en port är det bara att ta upp den bunten och börja dela. Är det så mycket post att alla ska ha, då behöver man inte ens titta på vilken post som ska till vilken dörr/brevlåda utan det är bara att traska på för fullt. Mycket smidigt. Postnord har något lite annat system, de sorterar en del ute på rundorna också har jag sett, men till viss post verkar även de använda snoddar. Vi gör det till alla lägenheter (till villor och radhus gör vi på annat sätt, utan snoddar).
OFF TOPIC:
För 20 år sedan kammade Posten all sin post (på mitt kontor) oavsett fastighetstyp.
Körde jag bil hade jag all post i bilen i buntar med buntband (stora remmar) och lyfte fram buntar i tråg i passagerarsätet eftersom, snoddat per gata. På moppe hade jag oftast allt med i flaket och flyttade fram småbuntar eftersom, snoddat per fastighet, uppgång, och ibland våning (i 10våningshusen där folk hade mkt veckotidningar ibland tog jag hissen upp med famnen full, stannade på hälften och släppte av en postbund för att orka bära).

CityMail i innerstan ställde all post, medan CityMail ute på vischan i en annan stad kammade.
På landsbygden fanns allt med i bilen, i innerstan blev det en hel del vita buntlådor ute på gatorna med post. Inga buntremmar, bara snoddar. En hel del snoddar blev det...

//har jobbat åt Posten i norrland, CityMail i Sthlm och utanför Södertälje
 
Härligt!

Vad har du för musik (eller bok/podd?) i lurarna? Jag springer nästan alltid utan musik, men kan va kul med tips på bra springlåtar :).

Springer jag långt brukar jag lyssna på ljudbok. Har Storytel och plöjer några kriminalromaner varje vecka :D Springer jag kortare och behöver mera pepp så har jag en spotifylista med massa olika varianter av musik. Alla bra låtar jag hittar hamnar där och sen går den på shuffle.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 278
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 395
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
802
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp