Nya Krafft Groov

Nu blir detta en "soja" fråga, men jag vill gärna veta varför du överhuvudtaget ger soja?
Jag har hört att soja inte är bra för häsens mage i nedbrytningssynpunkt. Eller har jag missförstått?
Det måste väl finnas andra "proteinkällor" som är nyttigare?
 
En av anledningarna till att jag inte vill ge soya, trots att det är BILLIGT. Ger hellre K.Protein eller K.Breed.

//Alice
 
Hej

I Östersund säljer de Nya Kraft Groov på Granngården och där kostar en säck 181.50.
 
Jag ger det enbart för att det är billigt. :cool: Jag ger både soja och krafft protein. Tycker också att kraffts proteinprodukter hämtas ur bättre källor, men så länge hästen tål det tror jag inte att det gör ngn skada. Själv ger jag enbart 2 dl soja.
 
Jag kompromissar inte på den fronten, aldrig. Ger hellre ett foder som jag vet är bra för hästen, även om det råkar kosta någon kronor mer. Sparar hellre in på nåt till mig själv... :angel:
 
Vad är det i kraften som gör att dom får foderstrupsförstoppning?och inte av Edel .Är det Hippo foder? :confused:
 
Även jag ger soja till min häst jag har soja just för att det ärbilligt, mycket billigare än Ex KRafft protein (för det har jag inte råd med)
Har börjat vänja in med soja nu och ska ge 300gram/dag i slut ändan.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 962
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp