Nya Läderridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AlohaBaby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 760
A

AlohaBaby

Hur gör ni när ni köpt nya ridstövlar? Har läst i "lädervårdstråden" Att man ska smörja in med skokräm. Jag har smörjt in mina stövlar flera ggr men jag tycker inte de blir "bättre" för det. Några tips? Hur mycket har ni på och hur många gånger smörjer ni innan ni börjar rida? Vilket märke på skokrämen har ni? Tycker ni den är bra/dålig? Vill ju inte förstöra stövlarna på en gång... :crazy:

Sv: Nya Läderridstövlar

Jag använder KIWI sko kräm (svart eftersom mina stövlar är svarta) och sedan borstar jag upp dem med skoborste blir som nya efter varje gång :banana: tar det normalt efter varje tävling/ användning beror lite på går man mycket i grus/vatten/ annat som sliter på stövlarna så kan jag göra det efter varje dag annars efter behov...:laugh:

Sv: Nya Läderridstövlar

Jag smorde inte mina alls :eek: Skulle jag det?

Frågade här och fick tipset om att torka av med trasa/fuktig trasa efter ridning och om de blir matta med tiden smörja med skokräm (centaur sa vanlig tvål på moderna stövlar). Så det kör jag på. Dammar av med torr trasa och fuktar hörnet lite och torkar av det lilla stövet som fastnar på insidan. Sedan ställer jag in dem med en handduk över så de inte ska bli dammiga (går ibland ett gäng dagar innan jag rider med dem igen).

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
769
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka