Nya mäklarknepet: Häst i lägenheten

Citroner i en skål är inget som väcker uppmärksamhet. Mäklaren Victor Öfverberg hade en betydligt mer drastisk idé. Han tog med sig en häst när det var dags att fotografera inför visning.
 
Påminner mig om min favoritbok när jag var liten: ”En häst i huset”. Författaren besökte min skola en gång och då fick jag hennes autograf. :D
 
Finns det inga människor kvar i världen som faktiskt tittar på BOSTADEN de ska köpa - och fullkomligt skiter i om mäklaren släpar dit citroner, eller doftljus eller hästar...

Man köper ju inte bostaden utan inredningen och livsstilen man kan ha i den förstår du väl. :D :rofl:

Självklart kan man rigga en lägenhet för det är många t.ex jag som inte kan se potentialen eller svårt att tänka mig hur det kan se ut när det bara är vita väggar men det är ju inte inredningen man går efter uan själva bostaden i sig.

Kan inte riktigt se värdet i att ha en häst i lägenheten mer än för ett jippo/pr
 
Blir det inte halt på sådant golv? När jag behövde hämta en sak inne och inte kunde knyta fast ponnyn ute fick han följa med en bit, men det verkade lite halt.

Och varför öht dra med sig en ponny in i en lägenhet de ska sälja, ponnyn har ju inte med det att göra?
 
Tar inte hästen bort uppmärksamheten på bostaden? Om någon frågar mig så kan jag berätta hur hästen såg ut, men rummet den stod i har jag helt glömt bort. Jag trodde att det var lätt att sälja bostäder i Stockholm, måste man verkligen dra intresse med hjälp av en häst? Den är ju bara där på fotograferingen, knappast på visningen av lägenheten.
 
Tar inte hästen bort uppmärksamheten på bostaden? Om någon frågar mig så kan jag berätta hur hästen såg ut, men rummet den stod i har jag helt glömt bort. Jag trodde att det var lätt att sälja bostäder i Stockholm, måste man verkligen dra intresse med hjälp av en häst? Den är ju bara där på fotograferingen, knappast på visningen av lägenheten.
Rummet var vitt. Helvitt utan någon mer identitet.
Då behövs hästen för att man ska ha något alls att titta på som man kan minnas efteråt. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
827
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
  • Artikel
Dagbok Om någon för 1,5 år sen sagt att jag idag skulle bo i lägenhet och trivas hade jag skrattat dom rakt upp i ansiktet. Jag som aldrig i...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så glad, så glad. De senaste fem åren har jag hyrt mitt boende, men nu slog jag till och köpte en helt ljuvlig lägenhet. Den har...
2
Svar
22
· Visningar
2 304
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp