Nya regler om triangel-hästar?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Pia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 511

Pia

Trådstartare
Hur är det egentligen med dom triangelmärkta hästarna? Får dom tävla på klubbnivå fortfarande?
Jag har hört att det ska ha blivit en ändring angående detta fom 2008, och jag har letat i TR som en tok men hittar ingenting.

Någon här som vet? Kan jag få en vink om var i TR jag hittar gällande bestämmelser är jag mycket tacksam.:bow:

Sv: Nya regler om triangel-hästar?

jag snyltar lite på denna tråden och undrar om dem får starta pay and ride?
var iväg idag och såg en t-märkt häst som var med, hästen såg ju varken halt eller missnöjd ut. men hur är det enligt reglerna?

haha jaa gudarns, öppen himmel är väll en underdrift !?:rofl:
hoppas tävlingen gick bra för dig ! -och skönt att inte bara jag ser och undrar saker ..

Då man avsagt sig att tävla hästen när man triangelmärker
så får man inte heller träna för tävling.

Alltså: Nej, man får inte rida pay and ride.

haha jaa gudarns, öppen himmel är väll en underdrift !?:rofl:
hoppas tävlingen gick bra för dig ! -och skönt att inte bara jag ser och undrar saker ..

Hej

Jag och kompisen pratade faktiskt om den triangelmärkta hästen när vi var där.

Trevlig tävling och jag får väl hoppas att även du var nöjd.
Jo, min dressyrpålle skötte sig på sin tredje banhoppning och att påstå att han inte gillar regn är världens underdrift. Han var skitsur i dubbel bemärkelse över regnet.:devil:

tackar för att du tar dig tid och svara mig mindre bildad ;)

Mig veterligen har det inte skett nån förändring. Nej du får inte tävla klubbtävling.

Jag fick min häst t-märkt nu i sommaras och mamma hörde med försäkringsbolaget vad som exakt gällde. Enligt dom får en t-märkt häst inte tävla och inte delta i någon form av organiserade klubbtävlingar eller träningar

Jag fick min häst t-märkt nu i sommaras och mamma hörde med försäkringsbolaget vad som exakt gällde. Enligt dom får en t-märkt häst inte tävla och inte delta i någon form av organiserade klubbtävlingar eller träningar

amen to that :bow:

Varför inte träningar? Och vad räknas som organiserad träning? Får man inte på en fd hopphäst som är triangelmärkt pga att den inte längre kan gå höga klasser, delta i dressyr- eller westernträning, t ex? Eller ta privatlektioner? Var går gränsen och vem har ansvaret för det följs (klubben, tränaren)?

Varför inte träningar? Och vad räknas som organiserad träning? Får man inte på en fd hopphäst som är triangelmärkt pga att den inte längre kan gå höga klasser, delta i dressyr- eller westernträning, t ex? Eller ta privatlektioner? Var går gränsen och vem har ansvaret för det följs (klubben, tränaren)?

Du som ägare har ansvaret eftersom du begår försäkringsbedrägeri om du tränar eller tävlar med en t-märkt häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 971
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka