Nya ridkläder!

Sv: Nya ridkläder!

Ridbyxor köper jag inte speciellt ofta... Just nu använder jag i princip BARA mina pikeur som jag köpte för 3 år sedan. Grymt sköna...

Västar älskar jag att köpa :love: SÅ praktiskt och SÅ extremt snyggt!
Tröjor att ha under tar jag från den "vanliga" garderoben, köper inga speciella för att ha i stallet. Däremot har jag ett par stycken som jag numera bara har då jag rider, men som inte köptes som ridplagg från 1:a början.

Ridstrumpor är också småkul, men jag fick 4 par av mamma i julklapp, och dom tillsammans med dom jag hade innan räcker mer än väl!
Favoriterna är ett par HÖGA mörkblå från Kyra K! Fast det har gått hål på dom nu :cry: snyft...

De ridbyxor jag köpte var 2 par pikeur och 3 par eurostar. 1 par back2back och ett par svindyra från min tränare och ett par på rea från hööks

:o en annan skenar runt i ett par jeans som pappa tröttnat på och en fleecetröja som mamma tyckte var för gammal... senaste inköpen har nog varit ridhjälmen (dumt att ha en gammal) och ett par handskar samt lite reflexer. just kläder blir det sällan.

Nya ridbyxor köer jag nog ett par ggr år iaf. Alltid roligt med nya, då det kommer nya färger osv. Lika med knästrumpor till.
Tröjor blir destå mer sällan, är väl typ gamla vardagströjor som blir stalltröjor tillsut. ;)

Guuud vad snygga!!! :love: Nu blev jag helt kär i de bruna!! Vill ha, vill ha, vill ha!!! Var är de ifrån? Vad kostar de?

De blåa var med snygga, men de ser lite väl ljusa ut och så är inte blått min färg riktigt.

Jag köpte mina på Frötuna Gård, det är ett par Ástund med skinnskoning och dragkedja längst ner i benslutet på utsidan. Har normalt 34-36 med extralång benlängd men får trots detta börja med att lägga ner byxor från t ex Horka som är köpta med extralånga ben ...

Båda märkena finns i af med extralång benlängd även i 42-44. Finns gott om försäljare förutom Frötuna, men det var en bra prisbild där. Och så skulle jag ju *bara* prova ;) ...

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden
  • Stärka 3 åring
Tillbaka