Nya ridstövlar *tips tack*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare stjarlotte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 131
S

stjarlotte

Jag har beslutat att investera i ett par nya läderridstövlar när jag får lön från sommarjobbet. Men jag har ingen aning om vad jag ska köpa för några, så nu behöver jag tips!:confused:
Vad har ni?
Jag har tänkt mig något omkring 2-3000 kronors klassen.
Problemet är att jag tydligen har väldigt långa och väldigt smala vader,:cool: har hittills inte hittat ett par stövlar som är tillräcligt långa, och som dessutom sitter bra runt vaderna.
Köpte ett par Derby (har jag för mig dom hette, har funnits med i Jacsons produktkatalog) för ett par år sedan, men eftersom de var några cm för korta bestämde jag mig för att sälja dem, och har efter det inte haft några riktigt stövlar att rida i. (kört med ridskor och chaps)

Har inte bestämt mig för om jag vill ha med eller utan dragkedja och snörning. Vad tycker ni?
Stövlarna ska användas både till hopp -och dressyrtävlingar.

Så, nu vill jag ha tips! Släng hemskt gärna in bilder, eller länka till nån sida eller så.:bump:

Sv: Nya ridstövlar *tips tack*

Jag har De Niro stövlar, är supernöjd med dom!! :love:
Du får så långa och smala som du vill ha, och finns flera modeller och färger att välja på. Dom är jättemjuka och sköna redan från början. Jag har snörning på mina trots att jag rider dressyr, men kommer nog inte ha dom på tävling tror jag, men till träning/hemma. Dom kostar ca 300 euro. www.denirobootco.com

Jag köpte ett par Cavallo "talent" efter tips härifrån buke,dom finns både långa och smala ,men utan dragkedja och snörning.kostade 2300;- och är jättesköna.:D

Men dom finns inte som extra höga! Är typ 10cm för korta till mig. Och för vida också.

jag har derby iofs kunde de väl varit lite längre (har jag insett i efterhand :angel: mina är 51.or och 34 i omkrets.

det lät ju bra:)
men jag tycte inte jag hittade så mycket info på hemsidan?:confused:
eller det kanske bara är jag som är dum :p

Som Centaur skrev så tvivlar jag på att de finns tillräckligt långa och smala. Har testat såna förra gången jag skulle köpa stövlar, och då fanns de inte iaf. Visserligen kanske det har kommit nya modeller.. Tycker deras "nättaste" stövlar verkar helt ok.

FadeAway skrev:
jag har derby iofs kunde de väl varit lite längre (har jag insett i efterhand :angel: mina är 51.or och 34 i omkrets.

Åh, så du har också såna. Kommer ihåg att jag hade 34 i omkrets jag med, men kommer ej ihåg längden, bara att jag hade det längsta som fanns med 34 som omkr. Visserligen kanske det har kommit med längre skaft? :confused:
I alla fall så tyckte jag mycket om de stövlarna, förutom att de var korta då. Tyckte de var väldigt snygga i foten och så.:idea:

Till alla:
Vad tycker ni jag ska välja för modell om jag ska ha dem till både hoppning och dressyr?
Av någon anledning är jag svag för dragkedja och snörning, för jag vill att de ska sitta tight, men det är väl inte så "dressyrigt"?
Tycker de blir så stora och klumpiga runt vristen om det inte är något av det på dem. Men det kanske bara jag som är konstig (och ovan) :p

jag vet inte riktigt hur det är med benlängd mina är köpta i danmark ;)
Mina är utan snörning men mina nästa kommer bli med dock utan dragkedja för det anser jag inte vara snyggt :o

Heejsan =)
Har prec. samma problem som dig. Är sj lång o smal vilket innebär att mina vader är långa o smala. Har ett par stövlar från Jackson för ca 2000kr. Dom är helt okej asså =) Inte överhöga, men rätt höga ändå. Vill egentligen ha högre, men jag skulle kunna ha hur långa som helst eftersom att jag tycker dä ä så otroligt snyggt mä höga stövlar i dressyr ;) Ngt som oxå är otroligt snygg är när man ser hur smal man är över vristen där. o den effekten får man ju bäst med dragkjedja. Eftersom att dom blir mer slimmade då =)

Hoppas du hittar några =)

Jag är ju iofs inte smal jag är förtusan kurvig hade jag varit smal hade det väl varit kört att hitta stövlar :crazy:

Men du kanske syftade på TS :angel:

Sergio Grasso är ljuvliga. Har ett par måttbeställda så kan inte svara på storlekarna. Men kan inte du också måttbeställa och få ett par stövlar som sitter som ett smäck?

Jag tycker det är överlägset mest praktiskt med dragkedja, snörningen har jag personligen mest för att det är tjusigt ;)

Jo, jag håller med om det där med vristen. Stövlar utan varken dragkedja eller snörning blir så klumpiga där annars (tycker jag).

Hur är Jacsons i lädret? Fått för mig att lädret kan vara lite stelt på dom, men jag vet inte riktigt. Sen har jag för mig att jag inte är så förtjust i foten på dem :p men det var iofs ett tag sen jag testade dom. Dom är iallafall ett alternativ eftersom jag vet att dom finns i många varierande storlekar/längder. Billiga är dom ju också.

Jo, jag har allt funderat på att måttbeställa, men dels är det dyrt (oftast) och så har jag funderat på vad som händer om man får hem de där måttbeställda stövlarna och de trots allt inte passar? Kan man skicka tillbaka dem då, eller måste man vackert betala ändå?:cool:
Hur mycket fick du ge för dina?:angel:

Håller med om att dragkedjan är praktisk. Enda kruxet är att den kan gå sönder. Fast är det bra stövlar så bör den väl iofs inte göra det.

stjarlotte skrev:
Jo, jag har allt funderat på att måttbeställa, men dels är det dyrt (oftast) och så har jag funderat på vad som händer om man får hem de där måttbeställda stövlarna och de trots allt inte passar? Kan man skicka tillbaka dem då, eller måste man vackert betala ändå?:cool:
Hur mycket fick du ge för dina?:angel:

Håller med om att dragkedjan är praktisk. Enda kruxet är att den kan gå sönder. Fast är det bra stövlar så bör den väl iofs inte göra det.

Om det är så att de har gjort fel så får du såklart byta.
Jag beställde mina på Gbg Horse show för några år sen och fick et mässpris på stövlarna. Hämtade de några veckor senare.
Minns inte riktigt vad de kostade, men kanske 4-5 000 kronor.

Jag har aldrig haft problem med dragkedjan på något par av mina stövlar. Och mina stövlar får stå ut med en del ;)

sanden3.jpg

det här var den bästa bild jag kunde hitta!

Har precis köpt ett par tampa och trivs jättebra med dom, har bara ridit i dom 4ggr men dom börjar redan bli mjuka och sköna. Finns i flera olika skaftlängder och vidder. Kostade 2200kr men var nedsatta till 1900kr.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
22
· Visningar
910
Senast: Piaff
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter ett par nya ridstövlar. Jag har kollat lite på Alex Boots stövlar, dom som är lackade längst upp då dom är...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hej! :D Jag är i AKUT behov utav hjälp med att hitta dem bästa allroundstövlarna. Alltså att jag kan träna och kanske tävla lite i både...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: mmaltina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka