Nya sadlar

Dilli_Blue

Trådstartare
Ja som rubriken lyder har jag idag varit och provat ut 2 st sadlar, en hopp och en dressyr. Det blev en helt ny dressyr, nämligen en Karl Niedersüss Largo och så blev det en mkt fin begagnad Jeremy Rudge, vet dock ej vilken sort. Jag är såå himla glad och nöjd och längtar såå tills de kommer hem. :bump::banana::bump::banana::bump:
Jag har nämligen haft STORA problem med att hitta sadlar, så detta känns helt UNDERBART vill jag lova. :love: :love: :love:

Sv: Nya sadlar

Har själv JR sadlar som jag bara älsakr!! Så du har allt gjort ett bra köp när det gäller den iaf=)

Okey. Känns skönt att någon mer tycker om dem. Själv är jag annars ett Albion-fans, men de passade inte min häst... Men JR kändes UNDERBAR iaf, hoppas bara jag kan få den till ett bra pris oxå. *LER*

**Jaha puttar väl upp en sista gång**

Hm, finnst det bara jag och en till här på Buke som rider i Jeremy Rudge?? Och inga som rider i KN....??

Hoppas på några svar till om lie allmänt om vad de tycker ?

Bara av ren nyfinkenhet, (du behöver inte svara...) hur begagnad är din JR och vad fick du ge för den??

Alltid spännande och se hur värdet håller sig=)

Vi har inte kommit fram till vad jag ska ge än, men när det är klart så skickar jag et pm till dig.

Vore toppen!

Jag har iaf en känsla av att de håller ett väldigt bra andrahands värde..hoppas det iaf=)

Var igår till sadelmakaren och kom hem med 2 Jeremy Rudge sadlar en dressyr och en hopp. Hästen trivdes i dessa sadlar. Har själv inte bildat någon uppfattning hur det är att rida i dem.

Bara av ren nyfinkenhet, (du behöver inte svara...) hur begagnad är din JR och vad fick du ge för den??

Alltid spännande och se hur värdet håller sig=)

13 000 fick jag betala för min begagnade JR hoppsadel. Vet dock ej hur gamal den var.

ok. luftstoppad?
Ser den nästan ny ut eller ´har den varit med ett tag?

Känns som att jag hade tur när jag köpte min då=)
Men tro mig sadeln är värd varenda krona!!

Jag gav 7000kr, då från en privatperson. Den är inte luftstoppad och dryg 5år skulle jag tro. men jag tror jag hade riktig tur som hittade en till det priset..

Jag har beställt en ny Jeremy Rudge Flight i början av juli, men den har inte kommit än tyvärr. *väntar otåligt*

Hej!

Jag hade JR på min gamla häst och försökte verkligen få den att passa min nya.. Tyvärr var superbred connemara på 160 cm något grövre än liten smäcker arab på 154.. Så nu har jag fått sälja min älsklingssadel:-(...

/ Lavinia

*puttar upp*

Inga fler som rider i KN dressyr eller JR hopp...???

Kompisen hade en JR Dressyr till sintt sto och en ALbion i hopp. UNDERBARA sadlar!!!!

Ursäkta bilden=)Men det var maskeradhopp=)
10533029.jpg

Och dressyr sadeln:
4313217.jpg

Dock växte hästen ur sadlarna och hoppen är utbytt och dressyren ligger bara å skräpar=(

YES YES YES !!! Min begagnade JR hoppsadel kommer hem nu i veckan !!! ÄNTLIGEN kan jag börja rida lite mer ordentligt igen !!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 628
Senast: Görel
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 210
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V