Nya svenska märket Martha Ridewear

cactuspower

Trådstartare
kommer ju dyka upp i butikerna nu till våren. Några som spanat in kläderna?
Vad tycker ni? Någon kanske t.o.m har fått möjlighet att se dem, kunna klämma och känna lite?

Jag vet att vi ska få in dem i butiken där jag jobbar men hade tyvärr inte tillfället att titta på kläderna när de var här och visade. Jag tycker dock att de ser lovande ut! :d

Priserna är jämförbara med t.ex. Pikeur kläderna

Ni som är nyfikna.. eftersom man inte får lägga in bilder här om man inte tagit dem själv, får ni kika på hemsidan www.martharidewear.com där finns bilder på kollektionen, mer info. t.ex. om de som varit med och designat kläderna (har tidigare t.e.x jobbat med Filippa K, Stella McCartney, Peak Performance, Acne, We, Fjällräven, Adidas, H&M m.fl.) återförsäljare osv.

Sv: Nya svenska märket Martha Ridewear

Snygga grejer. Ska helt klart spanas in när jag får tid. Gillade jeansen bäst av det jag såg :)

Har fått dem visade för mig på jobbet. Ridjeansen var jättesnygga tyckte jag! Känndes som alla plaggen hade trevliga material oxå.

Sedan kanske "snyggheten" ibland gick före funktionen, tänker mest på knappar och dragkjedjor nere vid foten på ridbyxorna och sånt. Men som sagt de är ju utformade i samarbete med ryttare så det är säkert inga problem. En av västarna var toksnygg på men känndes allt för trång runt armarna för att rida i till exempel. Kanske är ändrat när de går ut i produktion. Tycker det är spännande med lite nytänkande!

Men oj vilken trist hemsida. Svartvita och inte så väl visade produkter tyvärr.

Kollektionen är ju inte släppt än, klart man håller på det för att få upp nyfikenheten.

Jag blev helt klart lockad, det var snygga kläder tycker jag :)
Jag kommer defenitivt att hålla utkik efter dem.

Jag gillade helt klart softshell jackan:love: Den vill jag ha i flera färger.
Ull och fleece, bättre kombo finns inte.

KL

Vilken intetsägande hemsida. Några byxor såg väl ok ut men dragkedja i benslutet är inget jag vill ha i ridstövlarna, men det kanske inte är för att stoppa ner i ribyxorna utan föra att se fin ut på läktaren.

Någon som har hunnit inhandla och provat att rida i något plagg ännu? Vad tyckte ni i så fall???

kl

Jag undrar också om det är någon som köpt något av plaggen. Funderar på ett par av byxorna.. men man ser ju inte hur de ser ut fram. (tänkt beställa, då vi inte har butik här) :(

har fått äran att bära hela provkollektionen. det är jätte fina kläder och jag tycker detaljerna är fina dessutom stör dem inte, jag var lite skeptisk i början.
priserna är att jämföra med ex pikeur. softshell jackan är underbar. jeansbyxorna måste dock "gås" in lite precis som vanliga jeans.
kan absolut rekommendera hela kollektionen och tackar hanna åter igen!

Softshelljackan och Agnes-chinosarna var ju jättesnygga!

Men det är nog inga kläder jag kommer att köpa, troligen för dyra för min smak. ;)

Har sett några av deras kläder live, riktigt snygga.
Har faktiskt inbjudan till 2 olika butiker denna vecka som ska visa deras kläder. Återkommer om jag åker och kollar....

Är det någon som provat dessa kläder ännu och kanske handlat? Vad tycker ni i så fall??? Nyfiken. Någon som har bilder?

Jag har inte köpt något ännu, men klämt och känt. Vi har ju fått in grejerna till butiken som jag jobbar i. Har även provat Agnes jeansbyxorna, de är ju mer som arbetsbyxor men ska ju funka utmärkt att rida i. Jag tyckte i alla fall att de var supersköna byxor, satt som ett smäck och dessutom jäkligt snygga! Priset är ju jämförbart med Pikeurs t.ex. . Jag kan nog tänka mig att handla några utav deras plagg.. :-)

Herreminje.. jag fick ont i tårna när jag såg tjejen som red barfota på ett foto, det är lite väl till och med för mig :angel: :D

Spontan reaktion är att jag nog hellre lägger pengarna på Pikeur tror jag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka