Nya svenska märket Martha Ridewear

Sv: Nya svenska märket Martha Ridewear

Jag har inte köpt något ännu, men klämt och känt. Vi har ju fått in grejerna till butiken som jag jobbar i. Har även provat Agnes jeansbyxorna, de är ju mer som arbetsbyxor men ska ju funka utmärkt att rida i. Jag tyckte i alla fall att de var supersköna byxor, satt som ett smäck och dessutom jäkligt snygga! Priset är ju jämförbart med Pikeurs t.ex. . Jag kan nog tänka mig att handla några utav deras plagg.. :-)

Har även jag provat Agnes jeansen, jättesköna men inte riktigt min grej. Har du provat "pilotbyxorna"? De är jag mest nyfiken på.....

Är nyfiken på deras jeans. Såg snygga ut,men har inte lyckats se dem IRL än. Men får väl masa mig iväg ngnstans och kolla:)

Har provat chinosen och jeansen, jeansen var finast men waaaaaaaaaay för dyra.

Nu har jag provat alla byxorna och även "jackan". Jag var väldigt possitiv efter att ha sett bilderna, det kändes som jag kunde köpa ALLT och såg verkligen fram mot att prova IRL. Nu efter att ha gjort det är jag mer tveksam. Pilotbyxorna tyckte jag helt enkelt var fula (de som såg snyggast ut på bild), de skodda jeansen var jättesnygga på med fin passform men att ha jeanstyg OCH mockaskoning ovanpå det gjorde dem väldigt klumpiga, speciellt vid knäna. Passar nog mer på stan än att rida i. Chinosridbyxorna var mjuka och sköna men väldigt ordinära, på tok för dyra, då lägger jag hellre samma pengar på ett par Pikeur. Agnes jeansen är jättesköna och tycker man om oskodda ridbyxor kanske de kan vara något? Alt som arbetsbyxa i stallet, dock en väldigt dyr arbetsbyxa.... Ull/fleecejackan väldigt snygg men även den lite klumpig i känslan, tycker inte om när de hakar upp sig i det man har under, vet dock att jag är lite petig med sånt.

Martha RW är på rätt väg men jag tycker det märks att det inte är hästfolk som har designat, lite fel detaljer och inte den riktiga ridkomforten i kläderna.

Någon annan som provat och har andra åsikter, kul o höra i så fall!

Jag har provat dom Jeans byxorna som inte har nå skoning, eller liskom bara jeanstyget som skoning.

Dom hade ganska bra passform, väldigt mjuka och sköna och snygga.
Dock gillade jag inte sömmen som går framtill på dom ner mot benen, den kändes som att den var ltie restriktiv liksom och kankse kunde spricka när man sitter på en häst.
Fick odm itne helt "upp" i grenen kändes det som...men kan hända att jag hade behövt större storlek...dock såg dom lagom ut och gick ju knäppa utan problem så vet i tusan...

Jag hade görna haft dom jeanen som 'vardags byxor' men tyckte dom var för snygga att ha i stallet haha!

Jag var och kollade på kläderna idag och tyckte dom var helt okej. chinosen tyckte jag hade en tråkig färg. Jag kände lite på Philippa chinosen och tyckte dom kändes väldigt tjocka och klumpiga vid skoningen.
Povade ett par agnes-jeans och dom gillade jag faktiskt väldigt mkt. Funderar på att kanske köpa ett par, men vill gärna testa chinosen (agnes) oxå men det orkade jag inte just då.

Verkar vara ett genomgående drag det där med klumpig skoning i kollektionen. Köpte hem ett par Agnesjeans igår men de får faktiskt åka tillbaka till affären idag, just pga att även de har en klumpig skoning (dubbelsytt jeanstyg) och en ganska så hård söm vid skoningen. Funkar säkert om man inte ska rida i dom men för 1700 pix vill jag kunna både använda dem på backen och på hästen. Hoppas på en mer genomtänkt kollektion till hösten för det vore verkligen kul med ett nytt märke på marknaden!

Har inte varit så buke-aktiv på sista tiden men har de gånger jag varit inne och läst inte hittat så mycket nytt om MRW. Jag har själv införskaffat ett par Agnes jeans och är supernöjd med dem, tycker de är kanonsköna och snygga. Jag använder dem i stort sett varje dag i stallet (jobbar med hästar) men tycker nog att Pikeur ridbyxorna är skönare att rida med (men så föredrar jag helskodda byxor ) .

Jag såg höstnyheterna i fredags och det kommer lite fler byxor, och lite nya färger , t.ex. militärgrönt på ridbyxorna av chinosmodellen och softshelljackan kommer även i brunt. Fler byxor kommer som helskodda. Agnes jeansen (?) om jag minns rätt kommer även i en mörkare färg eller om det t.o.m var svarta , minns inte riktigt men snygga var de i alla fall. Kommer även en stickad grå tröja och en v-ringad tröja.

Jag tycker att grejerna är jätte snygga! Färgerna är inte så vågade utan det är ju mest jeans (denim), grått, brunt, beigt, svart, vitt.. men som de själva sa så försöker de ha en bra basgarderob med plagg som är lätta att kombinera och de kanske vågar sig på något mer färgglatt sen till våren :p .

Nu puttar jag lite här för jag är jätte sugen på att köpa ett par nya snygga (läs ej långkalsong liknande) ridbyxor. För när jag går runt på ridskolan i mina vanliga ridbyxor så känner jag mig naken!

Är det någon som ridit i Martha RW Agnes chinos? Hur är kvaliteten? Blir lätt smutsig?

Berätta alla erfarenheter ni har av märket? Är kläderna så snygga som de verkar enligt hemsidan?

Håller tummarna för dessa, kanske jag ska kunna gå runt på ridklubben och känna mig klädd inom en snar framtid? :bow:

Köpte chinos i somras när det var så himla varmt och jag red i t-shirt = ingen plats för mobiltelefonen. Lite nojig kanske men sedan mobiltelefonens inträdande tar det emot att rida ut utan så den skall med. Nu är min och de flesta andras telefoner så stora (läs iphone och htc desire) så de går inte ner i fickan på framsidan utan att det känns som att man skall bryta den i två delar när man sitter upp. Köpte därför Martha Ridewears chinos med stora fickor på utsidan av låret, supersmart till telefonen. Tyckte i affären att skoningen såg ut att bli klumpig men jag är petimeter med sömmar och sådant och jag tycker att de är hur sköna som helst att rida i och gå omkring i (speciellt om man vant sig vid byxor med lite lägre linning). Bomullstyget gör dem svala på sommaren och sköna på höstkanten. Rider även i pikeur så har jmf och tyget är något stummare men gillar dem ändå. Minus är färgen, blir lätt smutsiga och iom bomull så stöter tyget inte ifrån heller. Hade önskat att tyget varit khakifärgat eller mer åt oliv för att inte minsta lilla fläck skall synas.Köpte mina på rea så de kostade typ 700 kr.:bump:

Tack för svaret. Synd att de blir smutsiga lätt, men å andra sidan blir väl de flesta det... Numera finns de i Khaki också :D Men de beige ser så snygga ut så jag vet inte om jag kan hålla mig. Deras ridjeans såg inte helt fel ut :d Har dessutom hört rykten om att man automatiskt får modellrumpa, och då är de BILLIGA!

Vill helst prova dem först, men en butik som har dem har varit dåliga på att svara på mejl så jag skiter i dem och tänker leta någon annanstans. Hur är de i storleken? Smala ben osv...?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka