Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Insåg igår vid stortvätten att både golv och väggar börjar bli dåligt, och det börjar bli dax för en stor renovering. Men är det lönt? Vad anväder man för material och hur tjockt? Någon som bytat som vet på ett ungefär hur mycket det går på?
Det finns nån relativt ny tråd under "utrustning" och där står lite priser etc angivna. Kolla och återaktivera en sån för ev följdfrågor så finns nog chansen för fler svar
Håller just på o byter bakläm på mitt släp. Dock är övriga skivor i bra skick så därför var det ju lönt. Att beställa en skiva karosseriplywood som var 1.6*3.0*18 mm kostade 1800 ink moms på ett av de större byggvaruhusen. Dock lång leveranstid. Kan man göra jobbet själv är det en stor besparing, jag fick skära upp profilerna i baklämmen och kommer att få svetsa ihop dem igen, då blir det viktigt att ordna rostskyddet igen med t ex kallgalv. En stor anledning till att det ruttnar är att både väggar o bakläm står i U-profiler och plywooden står alltså i fukt hela tiden. Mycket viktigt därför att man målar eller på annat sätt rötskyddar den sågade plywoodkanten som hamnar längst ned.. Mitt släp är sex år gammalt och baklämmen är redan rutten, detta beror på att den har stått i fukt.
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...