Nya veterinärkort

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare CK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 770

CK

Trådstartare
Drog ut ett av de nyaveterinärkorten som man ska använda from i år.

Vem i HELA FRIDEN har tillverkat dom? Inte nån som överhuvudtaget varit med och arrangerat eller ridit en tävling, antar jag.:mad:
Dom rutor där frusna funktionärsfingrar ska skriva intider och ankomsttider är "hela" 5 * 10 mm.

Ni som haft tävlingar och använt dess kort, hur fungerar dom?
Jag antar att jag måste plocka med mig mikroskopet till tävlingsplatsen för att kunna läsa, om ens tidsfunktionärerna lyckas skriva in 6 siffror och 2 punkter i dessa rutor.

Däremot gillar jag tanken att allt finns på en sida.

Sv: Nya veterinärkort

Funkade bra på Bergaritten. Sen är ju kortmallen i excel, så man kan ju enkelt öka på utrymmet lite om man vill (tror nog inte det är emot reglerna). Det jag inte gillar med de nya är ju att de blir i vanligt papper, då blir det definitivt besvärligt när det regnar!

Användes på Nybyggeritten och efetesom de är av papper fick de vara kvar i grinden. Organisatörerna försökte lösa det på bästa sätt geonom att färgkoda alla lappar. En färg till en klass.

Till Prima; om allt ska var på en sida så är det inte bara att bredda kolumnerna då blir det fler sidor. De har använt utrymmet till max. Lite luddigt, men jag hoppas att du förstår.

Ranger skrev:
Användes på Nybyggeritten och efetesom de är av papper fick de vara kvar i grinden. Organisatörerna försökte lösa det på bästa sätt geonom att färgkoda alla lappar. En färg till en klass.

Till Prima; om allt ska var på en sida så är det inte bara att bredda kolumnerna då blir det fler sidor. De har använt utrymmet till max. Lite luddigt, men jag hoppas att du förstår.

Det var fiffigt med olika färg på korten. Det ska jag tänka på.

Sak jag utöka kolumnerna så får nåt annat strykas bort. Det tror jag inte domarna skulle gilla.
Men lite går nog att mixtra till det.

Men alla var väl överens om att redan de gamla korten hade för små rutor för tid, särskilt om man ville skriva med tuschpenna. (kulspetspennor hade en förmåga att sluta fungera om det blit fuktigt.)

De gamla rutorna var ju uppskattningsvis 8 gånger så stora....

CK skrev:
Det var fiffigt med olika färg på korten. Det ska jag tänka på.

Sak jag utöka kolumnerna så får nåt annat strykas bort. Det tror jag inte domarna skulle gilla.
Men lite går nog att mixtra till det.

Men alla var väl överens om att redan de gamla korten hade för små rutor för tid, särskilt om man ville skriva med tuschpenna. (kulspetspennor hade en förmåga att sluta fungera om det blit fuktigt.)

De gamla rutorna var ju uppskattningsta vis 8 gånger så stora....

Får man inte fortsätta med de gamla? Eller går de inte att få tag på? För det är ju betydligt bättre med vaxade papper och med större utrymme att skriva, än att nödvändligtvis få plats med allt på en sida.

Kan man inte minska ner vetdelen då? Så att man bara skriver i vetrutan med alla saker om man anmärker på något, det kan ju då finnas på baksidan. Är allt noll så så skrivs det på framsidan. Då kanske det blir mer plats. Fast jag har inte sett de nya vetkorten.

Hälsning Maja

Gå in på ridsportförbundets hemsida och sök på "veterinärkort" så hittar du dom.

De gamla finns inte längre, det är de här nya man ska använda.

På bergaritten hade jag redigerat bort så att vi enbart hade rutor för det antal besiktningar som behödes dvs 3 och då blev det ganska gott om plats.

Jag vet att jennika smedberg redigerade om även inför nybyggetritten.
Camilla! Hör med Jennika hur hon gjorde och säkert har hon många tips att komma med på hur ni kan lösa vet.korts biten inför fornaboda....

Jag tror att hennes tips blir att man gör en liten varm brasa av dem...

Är det någon arrangör som känt sig delaktig i processen att ta fram nya vetkort?
Eller är det ytterligare en pålaga uppifrån av "nån som vet bättre"?

Det man funderar lite lätt på är ju varför varje arrangör måste greja och mixtra med veterinärkorten, för att huvud taget kunna använda dem.
Det är nog slitigt ändå att ordna tävlingar...
Det jag funderar på är ju om den som gjort korten ens reflekterat över hur det ska gå till att skriva i tiderna?
Eller är det tänkt att man ska köra nåt annat system?

Har kollat på vet korten och tänkte först skriva här vad min första reaktion var. Men som tur var så läste jag igenom det innan jag tryckte på skicka. Annars hade jag väl blivet bannad för resten av livet:crazy:.
Alltså hur jäkla dum får man vara eg. Korten är ju helkass! Och som Geshira skrev: En varm brasa är vad de duger till.
/Linnea

Jag tror att de enda som faktiskt kan åstadkomma ett veterinärkort som faktiskt funkar för alla inblandade i en distanstävling är just folk som arbetat i grinden.
Om alla uppgifter ska med, som finns med på det nya kortet, så måste det bli två sidor om det ska bli möjligt att skriva i rutorna.
Jag har också tänkt på att bara ha med det antal grindar som är aktuella i respektive tävling.
Färgkoder på korten var antagligen det som räddade oss på Nybyggetritten från fullständigt sammanbrott.
Med vanligt papper måste kortet stanna i grinden och det finns arbetssätt att slippa lappar utan att för den skull ge efter på den information som ryttare och groomer vill ha i grinden. Jag har kommit på det HIHIH!!!!.
Jag och en kompis som kan trolla med Exel har gjort en prototyp som kombinerar det bästa från det gamla kortet och det nya. Positivt är de två sidorna där framsidan är förbesiktning, slutbesiktning och eventuell uteslutning. Baksidan är bara grindarna.
Kontorsråttor ser genast vad de basala problemen med det nya kortet är. Sånt problem har vi byggt bort.
Vill ni se hur det ser ut kan ni maila mig så kan jag skicka det till er.
Om beslut ska kunna efterlevas måste de ha förankring på golvet(läs grinden). Därför tycker jag det vore kul om arrangörerna hjälptes åt att ta fram ett fungerande kort tillika arbetssätt i grinden . Ett sådant förfarande tror jag inte att DK säger nej till med tanke på hur kritiken kommer att se ut efter säsongen med det nya kortet.
Let`s do it!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med... 2
Svar
33
· Visningar
5 549
Senast: ameo
·
Fälttävlan Jag måste bara skriva av mig samt fråga om det får gå till såhär på tävlingar.. Jag var i Mariestad i helgen och startade FT, det var... 2
Svar
22
· Visningar
2 584
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka