Nybörjare - fast ändå inte :)

G

goldsession

Hejsan.

Jag har ridit för många år sen runt 3-4 år på ridskola. Emellan där och nu har jag bara ridit lite smått på vänners hästar. Jag har tappat lite och känner att jag skulle vilja finslipa lite. Ringde precis en ridskola i närheten men kände att jag blev lite otrevligt bemött, fast mest av högst ointresse till mig. Jag känner att jag skulle vilja börja på lite lätt nivå bara för att komma in i allt sakta men säkert...:cool: Frågan är nu bara vilken nivå jag borde börja på? :confused: Det är föstås inte lätt för någon annan att veta än jag själv, men tänkte om någon kanske har lite tips ? Känner inte för att ringa vidare till andra ridskolor just nu efter samtalet med världens tråkigaste kvinna.

Jag har inga ambotioner eller intresse för att tävla, utan mer bara för skojs skull och att ha en aktivitet :) Saknar livet kring hästar jättemycket och har gjort det länge.

Mitt inlägg kan vara helt förgäves, men jag prövar ändå! ;)

Tacksam för lite tips. Mvh Nicole
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Jo...jag får väl göra det. Hon var så ointresserad och lät nästan besvärad av mig, så jag fick ingen vidare lust att prata mer med henne bara :crazy:
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Jag kan gissa vem du pratat med. (Flyttade från Kalmar för några månader sen.)
Gissar jag rätt så tycker jag att du ska ringa till ridklubben ute vid bron istället. Jag har hört gott om den klubben.

Tilläggas ska kanske att jag själv aldrig provat någon av ridskolorna i Kalmar.
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Det var inte bra att du blev otrevligt bemött. Det verkar ju som om det var flera som hade blivit det på just den ridskolan. :mad:
Men det fanns visst andra ridskolor i närheten?:idea:

Fattar inte varför folk ska vara otrevliga. Vad vinner dom på det?
Hoppas nu att du hittar en bra ridskola och lycka till med ridningen!:bow:
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Hm, vid bron? Där finns ingen precis vid bron...antingen tänker du på Udden som ligger vid Rockneby eller så tänker du på Aledal Strandskogen på Öland 3-4 km (?)

Tack för ditt svar!:)
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Nej, det förstår inte jag heller :confused: Men hon kanske hade haft en dålig dag eller något...Men hon hade ett riktigt ointresse och nästan som om hon var besvärad av mig, vilket fick mig att känna "blä, där vill inte jag gå om dem är såna!" Vilket är dumt, för dem är ju säkert inte snorkiga allihopa ;)

Tack för ditt svar och ja, jag vill verkligen börja rida igen.
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

*KL*
Jag tror att ridklubben vid bron är Kalmarbygdens Fältrittklubb.


Hoppas du hittar en klubb som passar dej och att du blir bättre bemött än dit du först ringde.
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Jag tycker att du ska ringa vidare till andra ridskolor, ge inte upp nästa ridskola är säkert trevlig. Jag tycker inte att du ska välja den du blev otrevligt bemött på bara, även om du får tag i någon annan person där. Lycka till :)
 
Sv: Nybörjare - fast ändå inte :)

Precis som lolo19 skriver så är det KBF jag tänker på. De ligger väl ändå väldigt mycket vid bron ;) Udden ligger ju en bit därifrån.
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 477
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 356
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp