Nybörjare med NH

M-oaa

Trådstartare
Hej alla duktiga Bukefalos-människor! :)
Jag började häromdagen börja fundera på hur tilliten mellan mig och min häst är egentligen. Och kom på att just nu har det varit mycket ridning och nästan ingen longering/tömkörning etc.
Hon är jättehärlig att rida och presterar bra. Men jag tycker inte alltid att hon verkar sådär jätteglad. Är det för att mörkret har kommit (har svårt att tänka mig det)?
Jag tror att det kan vara bra att börja med någon typ av tillitsövning med henne, men jag är nybörjare med det här med NH och vill gärna ha tips med er om hur jag bygger upp tilliten med min häst.

Hon är inte komplicerad i vardagen, inte svår att fånga, står snällt still när man spolar av henne.

Tack för alla svar!
/ M-oaa ;)

Sv: Nybörjare med NH

Tja, jag tycker ju att Pat Parellis Seven games är bra. Kolla runt lite här på buke eller googla, det finns massor av info! Jag är bara för trött för att skriva.. :P

Sv: Nybörjare med NH

det finns en massa bra nybörjar böcker, t.ex
Sven Forsström, Att förstå hästar

Liknande trådar

Hästhantering Vill börja med att säga att jag har kontakt med en erkänt duktig problemlösare som förhoppningsvis kommer ut till mig under kommande...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: akleja
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 627
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 595
Senast: zabby
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 263
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka