nybyggderitten

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare SiZo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 2 622

SiZo

Trådstartare
hejsan.. har kollat runt lite nu men hittar fortfarande inget ryttarmedelande, är det jag som är blind eller har de inte lagt ut nåt än?
det är ju bara 1 v och 2 dagar kvar nu, så de borde väl ha lagt ut det eller?? man vill ju gärna veta när man ska starta och så....

Sv: nybyggderitten

I propositionen står det ju att den ska finns på björkviks ryttarförening, men jag kommer inte åt den!
Jag tycker att den borde komma snart.....

/I

Jag skulle tippa på att det kommer samma vecka som ritten, alltså efter helgen nu. Jag har aldrig varit med om någon arrangör som lägger ut/skickar det veckan innan faktiskt, men det kanske finns?!

Jo det finns...Anklams ryttarsällskap sände med post minst 14dgr före Greveritten 2005 med jättefina kartor, banbeskrivningar mm.

Oj, det var riktigt ambitiöst av dem! Något att ta efter kanske...?

Som en i klubben som arrangerar Nybyggetritten är det förstås väldigt kul att ni som ska komma för att rida, är otåliga. Dock ber vi om tålamod. Med några få veckors varsel har vi bytt tävlingsplats, ritat 16 mil nya banor, kontrollmätt, traskat och gått i skogarna. Allt för att ni som kommer till oss ska få rida bra, vackra och säkra banor. Att vi håller på att krånglar beror på den längsta vintern på 20 år med mycket snö och sen vår. Idag har min man och jag åkt bil och gått i skogarna åtta timmar i sträck. Med andra ord, ryttarmeddelandet kommer.
95 anmälda, 27 i FEI-klasserna, 28 80 km, 34 50 km och 7 CR

Hello!

Jättehärligt av er att ordna det så fint för oss ryttare och för hästarna! Jag är övertygad om att ni klarar det lika galant som vanligt! :)

Camilla Nordström

Nu börjar det kännas att det snart är dags för tävling igen!! Längtar!

Kul att det är så många anmälda till Nybyggetritten. :banana:
Själv har jag med en viss skräckblandad förtjusning anmält mig till
80 km...någon mer?:D

Jag ska rida 50 km, dvs om Kicki blir bra tills dess.. Hon är fortf lite tjock i ett bakben efter träningslägret på Nybygget förra veckan. Håller tummarna för att vi kan komma till helgen! :crazy:

Ska rida 50km T på lördag

Längtar så mycket......:d

(Men lite pirrigt inför första starten :crazy: )

/I

Och jag såg att 80km startar inte förrens kl 11. Då hade jag ju kunnat sova hemma... Jaja, det är ganska skönt att vara där och sova ut oxå!

Jag ändrade övernattningen så att jag tar den från lördag till söndag istället, när jag såg starttiden.
Bor iofs en halvtimme längre bort än du, men jag tänkte att det kan vara skönt att slippa åka hem på kvällen trött och stinkande. Kanske skönt för Geshira också att inte behöva resa tre timmar i transport efter ritten.

Jag vet att min groom vill vara där i tid (läs slippa stiga upp i ottan) och helst åka hem innan man hunnit göra klart allt... Speciellt när det ligger så nära.
Plus att min stackars sambo (groomen) redan lyckats få halvdag ledigt på fredagen.

Vi startar ännu senare, men vi ska stå och hejja på 16-milarna på förmiddagen! Urkul!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
850
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 294
Senast: Nota
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
819
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka