Bukefalos 28 år!

Nyckelhålsinkontinens

Stinaelin

Trådstartare
Lider jag av. Någon mer?

Jag kan alltså hålla mig hur länge som helst (kissar oftast inte alls på mitt pass på jobbet, ca9 h), för att kissa ner mig precis när jag ska dra ner byxorna vid toastolen.
Jag har börjat att försöka kissa i förebyggande syfte och inte dricka sent på kvällen (eftersom jag vaknar vrålkissenödig och inte hinner till toan). Knipa försöker jag med men det har gett varken från eller till... Oklart om jag får till det.

Har ni tips om hur en tacklar detta?
 
Lider jag av. Någon mer?

Jag kan alltså hålla mig hur länge som helst (kissar oftast inte alls på mitt pass på jobbet, ca9 h), för att kissa ner mig precis när jag ska dra ner byxorna vid toastolen.
Jag har börjat att försöka kissa i förebyggande syfte och inte dricka sent på kvällen (eftersom jag vaknar vrålkissenödig och inte hinner till toan). Knipa försöker jag med men det har gett varken från eller till... Oklart om jag får till det.

Har ni tips om hur en tacklar detta?
Gissar att det är en fråga om superkissnödighet och kroppslig förväntan?
Dvs kan relatera såtillvida att om man är superhyperkissnödig och har varit det länge, tänk en timma eller mer (så nödighetskänslan nästan gett upp), och tänker på möjligheten att få kissa medan man låser upp dörren så blir det svårare att hålla sig.

Baserat på det och inte på någon som helst kunskap gissar jag att 9 timmar är lite längre än vad resten av dig trivs superduper med. Och att det kanske smittar av sig till toa på morgonen biten. Och att det inte är jättenyttigt att kontra med att sluta dricka vatten (kan inte dricka på kvällen för toa på morgonen och kan inte dricka på morgonen för 9 timmar arbetspass) utan kanske läge att offra ett (eller fyra), ombyte av säkerhetskläder eller ett stopp med apparaturen/maskinen/fordonet eller vad det kan vara, och springa på toa efter fyra timmar på jobbet. Jag är ganska säker på att många arbetsplatser anser att det är ok att kissa under ett nio timmars arbetspass. (själv springer jag nog mycket oftare än det, vilket kanske är lite för ofta å andra sidan, vem vet).
 
Senast ändrad:
Lider jag av. Någon mer?

Jag kan alltså hålla mig hur länge som helst (kissar oftast inte alls på mitt pass på jobbet, ca9 h), för att kissa ner mig precis när jag ska dra ner byxorna vid toastolen.
Jag har börjat att försöka kissa i förebyggande syfte och inte dricka sent på kvällen (eftersom jag vaknar vrålkissenödig och inte hinner till toan). Knipa försöker jag med men det har gett varken från eller till... Oklart om jag får till det.

Har ni tips om hur en tacklar detta?
Jag har haft det.
Min lösning är att slappna av. För jag håller mig så mycket att musklerna spänner sig helt otroligt att jag istället kissar på mig. Men om jag fokuserar på att slappna aaaaaaaaaav så är det inga som helst problem. Efter några års övning så går det nu automatiskt och jag behöver inte tänka på det längre.

I början var det dock kämpigt och det var inte alltid jag lyckades.
 
Tack för svar och bra tips!

Jag måste absolut inte hålla mig i 9 timmar på jobbet, men jag glömmer bort att kissa. Dricker vatten och flera koppar kaffe, utan att gå på toa förrän jag kommer hem. Och då kissar jag ner mig, vid dörren eller bredvid toastolen…

Jag var på en inkontinensutredning och gjorde ett sk. provokationstest. Då hade jag 500 ml i blåsan och kunde hoppa jämfota utan att det läcker. Så fysisk kapacitet har jag.

Jag ska nu lägga in två kisspauser på jobbet, och försöka slappna av om jag får trängningar.

Att inte dricka på kvällen tänkte jag mer att jag inte ska kompensera dåligt vätskeintag under dagen med att dundra in flera glas vatten och te precis innan läggdags. Inte att strunta i att dricka.
 
Äter du inte på jobbet heller?
Kissa vid lunchen och innan du går hem. 500 ml i blåsan är skadligt för den.
 
Jag hade problem efter andra graviditeten och förlossningen. Först var det på grund av noll kontakt med bäckenbotten men sedan efter att ha stärkt den kunde jag hålla mig utan problem fram tills jag, som du skriver, kom in i badrummet eller kanske kom in i huset efter att ha varit ute och bara tänkte på att jag skulle gå på toa. Läste tips om att träna på att inte sätta sig på toa direkt inne i badrummet utan gå in, titta på toaletten, kniiiipa när trängningen kommer, slappna av och känna den försvinna helt - och först då lugnt och fint sätta sig på toa. Det var jättesvårt i början och jag som fortfarande höll på att läka och träna upp min bäckenbottenmuskulatur igen fick verkligen ha benen i kors och dansa runt tills trängningen försvann. Det blev bättre väldigt fort, jag kan fortfarande få känslan av att jag måste kissa nuuuu nu nu ibland när jag närmar mig toaletten men nu behöver jag bara påminna mig om att det är mentalt, göra någon liten avledande manöver och vips går trängningen över.

Men ja, som andra har skrivit så är 9 timmar för länge utan att kissa - så då är det nog inte bara mentalt. Du får schemalägga toapauser. Efter förlossningen behövde jag gå på toa väldigt ofta för att inte kissa ner mig fullständigt och då ställde jag alarm på mobilen för att komma ihåg det.
 
Jag hade problem efter andra graviditeten och förlossningen. Först var det på grund av noll kontakt med bäckenbotten men sedan efter att ha stärkt den kunde jag hålla mig utan problem fram tills jag, som du skriver, kom in i badrummet eller kanske kom in i huset efter att ha varit ute och bara tänkte på att jag skulle gå på toa. Läste tips om att träna på att inte sätta sig på toa direkt inne i badrummet utan gå in, titta på toaletten, kniiiipa när trängningen kommer, slappna av och känna den försvinna helt - och först då lugnt och fint sätta sig på toa. Det var jättesvårt i början och jag som fortfarande höll på att läka och träna upp min bäckenbottenmuskulatur igen fick verkligen ha benen i kors och dansa runt tills trängningen försvann. Det blev bättre väldigt fort, jag kan fortfarande få känslan av att jag måste kissa nuuuu nu nu ibland när jag närmar mig toaletten men nu behöver jag bara påminna mig om att det är mentalt, göra någon liten avledande manöver och vips går trängningen över.

Men ja, som andra har skrivit så är 9 timmar för länge utan att kissa - så då är det nog inte bara mentalt. Du får schemalägga toapauser. Efter förlossningen behövde jag gå på toa väldigt ofta för att inte kissa ner mig fullständigt och då ställde jag alarm på mobilen för att komma ihåg det.
Tack, jättebra tips!

Jag har börjat schemalägga toabesök nu, och vara lite proaktiv.

Nu ska jag börja jobba mer med mentala.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 942
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 372
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 894
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Har länge tänkt på att skapa den här tråden men skjutit på det, kanske dels för jag varit orolig för hur jag skulle bli bemött i och med...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 746
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp