Bukefalos 28 år!

Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Det är väl inte mer än vad som händer med rådjurskid osv? Men jag håller med, iom de blir så personliga så e det inge kul :(
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

:( lilla fölet

Lodjur är inget ovanligt här! De är vackra!
man kan råka se någon om man har tur.
Men inge roligt om man tänker på vår Shettis.
Tänk att de kan fälla så stora djur som en älgkalv.
Än så länge är vi fredade men rådjuren här är nog
inte fredade.

Jag läste för många år sedan om ett lodjur som hade
attackerat en cyklande man, naffsat och rivit honom efter fot
och ben. Kan tänka mig att cyklade för glatta livet.

Det är enda gången jag har hört att ett lodjur har attackerat en
människa, märkligt och säkert en engångsföreteelse eller?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Hörde om en lodjursattack på elljusspåret där jag gick i skolan. En man var ute och sprang med sin boxer och lodjuret anföll hunden genom att hoppa ner på den från ett träd. Minns inte hur det gick för hunden.

En granne till oss i Flen, Sörmland, fick sina får panikslagna och ett par gånger rivna av lo, de såg det vid ett par tillfällen också, men de är väldigt skygga.

Vi såg resterna av ett rådjurskid i skogen på en ridtur en gång, som med all säkerhet var offer för lo. Vissa dar var hästarna spattiga på den sträckan, troligen kände de vittring av lon.
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

jag skulle inte vilja att något av mina djur eller att jag blev attakerad av ett lodjur, jag trodde att de var så skygga att de alltid försvinner när man kommer nära, men jag hade visst fel.

Hemska historier...:(
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Jag vill minnas att samma sak hände förra året. Stackaren, Hon har verkligen haft otur.
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Jag vill minnas att samma sak hände förra året. Stackaren, Hon har verkligen haft otur.

ja,det har drabbat henne förr,min mamma sålde en ponny till dit som blev rivet av något vilt djur....kommer inte ihåg hur länge sedan det va,men något/några år sedan.
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Det är ju hemskt! :O Men de hör ju i och för sig till deras natur, så den kan ju inte rå för det.. Synd för fölet :cry:
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

lodjuret kunde inte rofödet det är deras natur att fella djur och äta upp dom presic som katter :crazy:

synd om mamman och otur för fölet:(
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Usch! Något liknande hände mig för ett par år sedan.
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Jag vill minnas att samma sak hände förra året. Stackaren, Hon har verkligen haft otur.

Med tanke på skalan av ponnyer hon har så tycker jag ändå att otur är lite fel ordval.
Av alla dessa ponnyer och bara ett föl som blir rivet av rovdjur, det är ganska imponerande, enligt mig.

Verkligen en galet tråkig händelse, självklart. Jag lider verkligen med Anne, men man får ju ändå glädjas för alla dom föl som föds hos henne och mår bra. ;)
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Jag tycker synd om Ann som miste ett föl på detta fruktansvärda sätt!
 
Sv: Nyfödd ponny blev offer för lodjur

Ja sånt är ju livet. det är trist att det händer men ett Lodjur ser ju inte skilllnad.. den ser bara middag..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Plönninge brukar bjuda på fina förutsättningar för goda prestationer. Så även den 30 augusti när det åter var...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vad tror ryttarna om den nationshoppning som börjar i dag söndag? Här är några synpunkter och tankar...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Isabell Werths lagguld på torsdagen var hennes femte OS-guld. Det påpekar arrangörerna...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp