Bukefalos 28 år!

Nytt angrepp mot hästar

Sv: Nytt angrepp mot hästar

Fy fan, nu får man sätta upp övervakningskammeror i hagen.

Skottpengar.
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Jävla ärkepuckon som går lösa! :mad:
I många fall kan det vara falskt alarm men med en sådan skada på tre hästar i samma hage kan det inte vara en olycka.
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Undra hur man skulle reagera om man fick vantarna på den skyldige...

Mina hästar står 10 min därifrån, lite skakis nu :(.
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Ja ursh! Jag är glad att vi är en bra bit bort! Varför finns de såna människor, jag tycker det är ganska läskigt att ha ute hästarna på natten nu, när ingen ser dem! DETTA MÅSTE STOPPAS! :(
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

snart får fan komunen eller nån ge bidrag för människosäkra staket :mad:

typ nät från marken och upp 3 meter med el på eller något!

hur ska man kunna skydda sina hästar mot sånt här? det går ju liksom inte!!
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

eller vänta lite... på får i nya zeeland (stavning) så sätter man ju in en hundvalp så den präglas och sedan ser sig som en del av flocken och därmed också skyddar den... hm...
kanske vore nåt...


nån som har något tips på vad man kan göra?
tycker ändå detta var rätt "ok", hästarna dog ju iaf inte, vilket många innan har gjort...
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Det är "nästgårds" med mig. Jag tog upp mina hästar från sommarhagen, gjorde en liten precis utanför huset. Nattetid lyser en 600 watts lampa och alla andra runtomkring. Grannarna vet vad som hänt och håller extra koll de med.

Jag mäktar inte mer så jag skeppar bort mina hästar på Söndag.

Så jävla trött på alla jävla puckon. Hur fan är idioter funtade som håller på så där? Detta hände ju på dagen, dvs när det var ljust ute... Förmodligen rätt planerat med.. Jag har vaktat hästarna i två nätter.. Tänker inte låta något pucko skada mina guldklimpar..
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

eller vänta lite... på får i nya zeeland (stavning) så sätter man ju in en hundvalp så den präglas och sedan ser sig som en del av flocken och därmed också skyddar den... hm...
kanske vore nåt...


nån som har något tips på vad man kan göra?
tycker ändå detta var rätt "ok", hästarna dog ju iaf inte, vilket många innan har gjort...

Så där har vi det hemma om sommaren med att några av våra herdehundar går nere i hagen med fåren och hästen nattetid.
Håller både mig och maken lugn.
Mvh Xoya.
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Verkar som att vi är förskonade från "såna där" här i norrbotten.. Men kommer dom hit så får jag väl ladda hagelbössan och sitta pass.. Och inte laddar jag med grovsalt heller, slugg blir det!
 
Sv: Nytt angrepp mot hästar

Han som skar ponnyn Silver är uppvuxen kring Hallstahammar/ Kolbäck. Det finns även en man dömd för sexuella övergrepp på djur i Västerås. Finns säkerligen fler än dessa två som kan vara skyldiga.
Var vaksam och ta reg nr på bilar som rör sig kring hästhagar, om människor är tillräckligt uppmärksamma så försvårar de dessa övergrepp en aning åtminstone.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den senaste tidens isiga före har gjort det svårt för bilister och fotgängare att ta sig fram, men även djur kan ha otur i halkan. En 24...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I vår ska kommunen bygga två hagar till Vallentuna 4H, som behöver mer betesmark. Hagarna ligger i Ekebyskogen och där ska gårdens...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: athena
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp