Bukefalos 28 år!

Nytt avslag för ridskoleägare

(NSK)
Turerna kring Annette Hårds ridskola går vidare. Hon har som Skånskan tidigare berättat inte fått något tillstånd för att driva ridskola. Nu begär hon inhibition av miljö- och byggnadsnämndens beslut. Det har satt griller i huvudet på länsstyrelsen då det i praktiken inte finns något att inhibera.

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080702/NYHETER/767432612
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Måste erkänna att kvinnan är seg, frågan är hur rätt hon har i allt detta?
Just att bygget av stallet inte är gjort än på två år, fastän hon fått tillstånd.
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Kan säga att det hänt lite grann faktiskt sedan de var och inspekterade, men inte mycket. Fast nu har jag inte varit där på ett par veckor.

När dottern just börjat rida där så var det en gång det kom dit poliser och grejer och hämtade någon häst de inte ville lämna ifrån sig, redan då trodde vi de skulle få stänga men det hände inte mer då vad vi vet om.
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Jag bor inte så långt därifrån, hade ingen aning om att dom bedrev ridskoleverksamhet. :confused:

Skrämmande om jag ska vara ärlig, varför inte bara bygga stallarna personen har tillstånd till & behålla hästarna & återfå sitt tillstånd. Eller sälja av det antal hästar dom inte har stallplats till så verksamheten kan fortsätta. :confused:

Dom har ändå hållt på & jiddrat i ett par år redan
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Känner oxå till den här ridskolan och vad jag vet så är detta en bara en liten del som skrivs i tidningarna, det är början av ett stort garnnystan och hon är ensam om att reda ut allt det här.
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Det är rätt.:devil: Stäng "ridskolan".

Bara det att det fattats boxplatser åt en del av hästarna så de fått övernatta i ridhuset är tillräckligt vrickat.



Och hur bra är det att rida i den miljön som blir efter- 19 hästar - regelbundet i ridhuset nattetid, tänker på urinen som är svårt att "plocka upp".
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Den hästen fick lämnas tillbaka till dem !
Det var ett felaktigt beslut att ta hästen
Det berodde inte på vanvård om nån nu tror det !

Hej från Hambo
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Men det är väl ändå så att hästarna går på lösdrift med TILLGÅNG att gå in i ridhuset om dom vill det !

Hej från Hambo
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Ehm, det vet jag inget om. Jag är inte så inblandad, jag vet bara att när vår dotter ridit kanske 4 gånger så när de små ska rida så blir det ett himla ståhej och bråk och sen plötsligt dyker poliser upp och leder iväg en häst. Min lilla 4åring blev rätt skärrad. (typ grät och var rädd och ville av hästen och åka hem för tänk om polisen skulle ta hennes häst också eller ännu värre henne själv)

Jag vet inte om hästen kom tillbaka eller vad som hände, men jag vet att då var det mycket sunkigare än vad det är nu i alla fall. De jobbar väl på det nu.
Jag tar inga sidor, men jag tycker väldigt mycket om en av hästarna där och därför har vi fortsatt åka dit även om dottern börjat på en annan ridskola.
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

Självklart måste det vara jätte jobbigt för alla som inte förstod vad som hände !
Jag står inte heller på någons sida .
Men för ganska länge sedan så hörde jag " skitsnack" om A .
Men jag är en sån människa som för det första inte sprider något vidare
och för det andra gärna hör det även från den anklagades sida .
Det var allt från gamla " sjuka" hästar till magra hästar som inte blev skodda osv osv .....
Jag åkte och hälsade på henne
Jag möttes av hovslagaren ( som jag för övrigt känner väl ) som skodde hästar .
Jag träffade en gammal häst som jag känner sedan förut !!
Som mådde alldeles förträffligt !
Det fanns även en mager häst, som har nån virus ( Jag kom faktiskt inte ihåg vad)
Hon har ju även några hästar från SHV och jag tror att dom är med och spökar i detta ( inte hästarna alltså utan shv )

Hon har många hästar som gjort sitt och som andra skulle ta bort direkt, för man kan inte tjäna pengar på dom längre .
A har istället pensionerat dom .

Nåt som jag reagerar mot är alla skriverier om att hästarna "bor" i stallet, det används ju som lösdrift ,hästarna är ju inte uppstallade där . Men det kanske inte är tillåtet när man har ridskola att ha det så ??

Men hur många "Islandshäst " ridskolor har boxar till alla hästar ?
Hästarna som behöver stå i box gör ju det .

Det ser fortfarande för jävligt ut där .
Det finns mycket kvar att göra/ borde ha gjorts där .
Jag rider ju inte "stora" hästar men har sett ett par lektioner hon haft . Jag tyckte hon var väldigt bra som ridlärare, jag har sett andra som inte är lämpade till det, men som jobbar som det ändå .
Jag förstår att du fortsätter att vara där, det är trevlig gemenskap inga bortskämda snorungar som springer omkring och jävlas med nykomlingar osv.....

( Jag var sån när jag var ung :o)
och är man förtjust i en ponny så är man !

Hej från Hambo
 
Sv: Nytt avslag för ridskoleägare

STÄNG "ridskolan" och plocka bort ALLA hästarna därifrån och ge henne DJURFÖRBUD!!!!!!:devil:

Djurskyddsmyndigheten är för SLAPP!!!! GÖR MER åt saken.

Tiden har nu fått gå för länge!!

UT och kolla de stackars hästarna MINST 1gång/vecka för att se om hästarna får mat och den omvårdnad de har RÄTT till.

LÅT henne betala alla besöken tills hon åtgärdat alla problemen!!!! :devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (YA) Det var inte fel av miljö- och byggnadsnämnden i Sjöbo att avslå en ridskoleägares ansökan om nytt tillstånd att driva ridskola i...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (YA) Miljö- och byggnadsnämndens beslut att inte ge en kvinna i Sjöbo kommun tillstånd att driva ridskola överklagas nu till...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Maria69
·
  • Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Det var rätt av kommunen att neka Annette Hård nytt tillstånd för sin ridskola. Det slår nu länsstyrelsen fast. Skolan är...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: Heulwen
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Ridskolan som miljö- och byggnadsnämnden stängde tidigare i år får inget nytt tillstånd för sin verksamhet. Ägaren bedöms inte...
Svar
4
· Visningar
1 731
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Roliga saker som barn säger
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp