Nytt hästägarbevis ASVH

A

Ancor

Jag köpte en häst för ca en månad sedan, föregående ägaren hade tappat bort hästägarbeviset varpå jag skickade in (kopior)köpekontrakt, första sidan i passet samt kvitto för gällande häst till ASVH (stambokskontoret) att jag är ny ägare.
hur lång tid tar det tror ni innan jag får hästägarbeviset?

Sv: Nytt hästägarbevis ASVH

Jag köpte en häst för ca en månad sedan, föregående ägaren hade tappat bort hästägarbeviset varpå jag skickade in (kopior)köpekontrakt, första sidan i passet samt kvitto för gällande häst till ASVH (stambokskontoret) att jag är ny ägare.
hur lång tid tar det tror ni innan jag får hästägarbeviset?

åratal!
Skickade mitt i december och fick tillbaka det i april-hållet. De har ganska mycket att göra, du kan ju alltid ringa och fråga men tror inte att det hjälper särskilt, bara att sitta och vänta snällt!

Tillägg: Förresten- hur lyckas man vara så smart att man tappar bort ett ägarbevis??

Sv: Nytt hästägarbevis ASVH

Jag köpte ny häst 30/3 i år och skickade in hästägarbeviset på direkten. Hade den nya klisterlappen till passet sista veckan i april, så för mig tog det bara en månad. Fick med en räkning också på 150 kronor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 966
Senast: lirco11
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka