Bukefalos 28 år!

Nytt jobb, massa frågor

Nu hänger jag nog inte med här. Vad menar du nu? Menar du att AF skickar jobben till dig o att du inte ska söka själv?

För vad jag vet så har man som arbetssökande o inskriven på AF en skyldighet att söka jobben som finns där. Men du kanske har special-regler som jag inte vet om? :)

Sist jag var inskriven i arbetsförmedlingen för manga år sedan så anvisade ju AF till jobb man var tvungen att söka för att behålla A-kassa? Alltså skickade anvsining jobbet till mig så skulle jag skicka in en ansökan.

Om de inte hittar några att anvisa så torde det vara ganska tunnsått med jobb just där.
 
Alla är uppsagda från nuvarande jobbet och jag skulle egentligen sluta 14 juni men fick förlängd uppsägning fast med mindre timmar till 14 augusti. Är alltså helt arbetslös från 15 augusti.
Men har rätt till att deltidsstämpla från 14 juni vilket jag har sökt om.
Då ska det inte vara något problem med a-kassa.
 
Klart man ska söka själv också men det finns som sagt inga att söka så dom kan inte ens ge tips på nått att söka. Och det är få jobb som finns för bara en dryg månad.

Det är 75 dagar ja. Men hur sätter det mig i en skitsits?

Jag bara undrade hur det fungerade hos dig. Vet att AF har specialroller inom sina väggar som fungerar annorlunda mot för oss "vanliga" sökande o tänkte att du kanske var involverad i ngt sådant. Eftersom att AF gav dig vad du skulle söka. Tack för informationen. :)

Det kanske har ändrats eller också har jag fått det helt om bakfoten. För mig i liknande sits förut så om jag stämplade upp de 75 dagarna på en hel period så blev min period 75 dgr. Därav att jag ville att du skulle dubbelkolla att det inte gällde dig..eller om det nu är så att jag fattat fel. :)
 
Hur menar du nu?? Om man börjar ett nytt jobb 1 juni och inte har någon semester och ta ut?? Låt oss säga att företaget stänger under fyra veckor i juli. Vem betalar då??
Jag har faktiskt råkat ut för just det. Arbetsplatsen stängde hela juli och jag och en kollega hade inte jobbat in mer än ca 2 dagar betald semester. Det slutade med att facket gick in och vi fick jobba en vecka fastän det var stängt. Vi hade kunnat jobba hela juli mot arbetsgivarens vilja men vi behövde/ville ju vara lite lediga också.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 865
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
992
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 337
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp