Nytt pass?

Arwyn

Trådstartare
Jag vet inte om jag lagt tråden fel, men då får nån flytta den.
Det är så att min hästs pass luktar kattpiss. Ja, det riktigt stinker om det... Skitäckligt. Man kommer ju att skämmas ögonen ur sig när man visar det på tävling! Det är en importerad häst, och saken är den att han inte har någon licens. Då var det någon som sa att jag kommer få ett nytt pass iom licensen! :) Är det så? Hur funkar det? Och, om inte, kan man få ett nytt pass? Detta är ju fullkomligt vidrigt...

Sv: Nytt pass?

Jag vet inte om jag lagt tråden fel, men då får nån flytta den.
Det är så att min hästs pass luktar kattpiss. Ja, det riktigt stinker om det... Skitäckligt. Man kommer ju att skämmas ögonen ur sig när man visar det på tävling! Det är en importerad häst, och saken är den att han inte har någon licens. Då var det någon som sa att jag kommer få ett nytt pass iom licensen! :) Är det så? Hur funkar det? Och, om inte, kan man få ett nytt pass? Detta är ju fullkomligt vidrigt...

:rofl: Ursäkta! men det lät så roligt! Ehh, här är min hästs pass... Varför skulle man inte få ett nytt pass?

Haha, jaa, jag förstår att det låter roligt, men så jäkla kul är det faktiskt inte! :D Ärthjärnorna som är ansvariga för lukten har dessutom fått för sig att det blir BÄTTRE om man sprutar ner det med parfym! Det kan jag tala om att det blir inte bättre!

Anywho, det är klart att det går att få nytt pass, dålig formulering på frågan. Jag undrade mest om det är så att det ändå kommer ett nytt pass iom licensen, eller om jag måste beställa ett, och vad det isf kommer att kosta, och hur lång tid det kan ta.

Jag tror att det var ganska dyrt att få ett nytt pass tillverkat, har för mig att det stod i passet men har inte mitt här nu så jag kan kolla.
Har ingen aning hur det är iomed licensen..

Nä, det har jag iofs inte, men jag har extremt svårt att tro att det skulle funka... Den här stanken är outhärdlig. Den är ju dessutom naturligtvis gulfläckig... :crazy:

Tävlingslicens har inget med hästpass att göra.

Man kan ju få nytt pass utfärdat om man tex tappat bort det gamla, kolla med avelsföreningen hästen tillhör hur man gör.

Okej, men han tillhör ju en utländsk förening? Jag kan absolut NOLL om sånt här!

jag fick köpa mitt nya pass för 1500kr:eek: inte roligt att slarva bort ett sånt eller kissa på det:o
jumanji

Hör dej för med den föreningen där passet är utfärdat. Det är inte säkert att passen i den föreningen är lika dyra som de är hemma i Sverige.

Du måste säkerligen skicka in det gamla passet till dem, men det är det ju värt om du får ett nytt.

Sitter det vaccineringar och andra viktiga saker i passet tycker jag att kan ha kvar passet och försöka få bort lukten.

Du kan testa och ställa en kopp med ättika brevid passet. ättika kan dra ur kattpisslukt från golv, ur papper vet jag inte, men det kostar inget att testa.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 628
Senast: Otherside
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: cewe
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 500
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka