Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 7 194
Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

Jag har alltid drömt om att ha en Capybara, blir så sotis, såå sööt:d

En hårig miniflodhäst.....:)
Undrar hur gammalt ett sådant djur är....från dinosuriernas tid?

Rie
missade denna lektion i skolan

Det där är väl ingenting.

Jan Lindblad och hans fru hade tigrar som husdjur, det tyckte jag var häftigt.

Herregud så söt!! En sådan hade jag velat ha hemma. Men är tveksam till att den skulle trivas i min lägenhet :p

Åh, jag älskar capybaror! Dock är jag inte så säkra på att de passar som husdjur, undrar var de fått tag på den.

:love:

Är det bara jag som tycker att det ser ut som ett jätte-marsvin?

Det ÄR ju ett jättemarsvin! :D

Hur cool som helst, men är de inte vattenlevande? Står ju i texten att de lever som flodhästar, men jag vet inte hur mycket de är i vatten?

Måste man ha badkaret upptappat hela tiden för säkerhets skull? ;)

De är söta men räknas inte som husdjur.
Man får ta in här i Sverige också men då måste man gå efter lagen. Det innebär att du minst måste ha två, du behöver en bassäng som rymmer mindt två för att bada där det är djupast skall ges möjlighet att dyka.
Tillräckligt med yta förstås. Skall nog vara att det skall kunna beta den tid på året det går.
Jag insåg snabbt att det hade varit dyrt att skaffa och arbetsamt att äga så jag lade de tankarna rätt snappt även om kapybaror är rysligt söta.

såå söta!!

man skulle haft en stor fin damm hemma i trädgården :) men tänk vad äcklig dammen skulle bli, de bajsar ju i vatten, tömma och fylla på en damm är väl inte det roligaste att göra hela dagarna :p

Man får ta in här i Sverige också men då måste man gå efter lagen. Det innebär att du minst måste ha två, du behöver en bassäng som rymmer mindt två för att bada där det är djupast skall ges möjlighet att dyka.
Tillräckligt med yta förstås. Skall nog vara att det skall kunna beta den tid på året det går.
Jag insåg snabbt att det hade varit dyrt att skaffa och arbetsamt att äga så jag lade de tankarna rätt snappt även om kapybaror är rysligt söta.

flyttar jag till landet igen så skulle det kunna vara något! Istället för getter:D

Jag hade ju faktiskt haft möjligheterna där jag bodde innan, lite beroende på hur svårt det är att hålla vattnet rent!

Hej!

Vi vill defintivt ha såna. Det största problemet för oss (utöver att de nog krävs lite pappersexercis- men det har vi inte kollat upp än) är att de kräver rätt mycket utrymme. I Sverige får man inte ha bara en, utan de måste bo i familj. Varje familj måste ha minst 20 kvm vatten och om jag inte minns fel lika mycket land till. Så halva villan blir cappisbo.

Sen har vi ju det lilla dilemmat med sambon pälsdjursallergi.. Tror det är extremt svårt att få bli "allergivaccinerad" mot capybara. Dom är nog så besvärliga med katter och hästar (dvs sånt han möter på tågen och blir allergisk av).

/Lavinia, älskar cappisar och sprider cappi-evangeliet till alla som vill lyssna :-)

Vilda djur får väl inte hållas av privatpersoner? Du måste väl ha tillstånd för att driva djurpark för att få hålla vilda djur?

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att det på buke och i andra sammanhang framförs att det minsann inte är dyrare att äta ekologiskt än inte, och det antyds att... 33 34 35
Svar
686
· Visningar
44 595
Senast: Petruska
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
24 017
Senast: Petruska
·
Äldre "Ryska botnätverk och propagandakanaler sprider falska nyheter om Sverige (och framför allt invandringen) för att påverka opinionen i...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter - Ett nytt ridskolestall behövs. Det vågar jag föregripa utredningsarbetet och säga. Om ridklubben ska leva kvar i framtiden med...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka