Nytt träns (kandar)...

Centaur

Trådstartare
Provade nytt träns på lillen (väääl......) i dag.. :angel: Har suktat efter det så himla länge, men det fanns bara i xfull så var osäker på om det skulle passa. Lånade hem det igår för att prova. Det är egt ett kandar, men har tagit bort den extra remmen. Käkremmen var lite för lång men kommer funka om jag gör extra hål.

Så vad tycker ni, behålla eller lämna tillbaks? :bump:

Image023.jpg

Image024.jpg

Just det, köpte ett schabrak också, vad tycks?
Image026.jpg

Sv: Nytt träns (kandar)...

Nice!

Gillar utformningen på kandaret starkt! Tycker inte att det ser för stort ut! Vilket märke om man får fråga? (Och pris:angel: )

Kikade nog på just det schabraket igår på M* O**...

Det är ett Hubertus Classic! Kostar 1795kr, vilket trots allt inte är sååå illa för ett kandar (om man jmf med passier..) Har tränset också, det kostar 1200kr ungefär.

Schabraket är därifrån jo, haha... :D
Det satt verkligen perfekt under sadeln. :bow:
Köpte matchande lindor också... :angel:

gillar inte färgen, det ser ju helt...rött ut... inte fint. Annars var det väl ok..

det är ju lite rödbrunt, men jag tycker det är fint. matchar sadeln. ;)

Tycker inte att det ser för stort ut. Schabraket var ju hur fint som helst ju.

Nej tyckte inte heller det var så stort! Mindre skillnad än jag hadde trodd. :) Var mest käkremmen som var lång, men den är lång på tränset jag har också... Pannbandet skulle kunne varit lite kortare men det spelar väl kanske inte så stor roll.

Det är ett Equiline schabrak, om någon undrar. :)

Har oxå ett sådant träns och käkremmen är något lång där med, men man kan ju alltid klippa av den längs ut om man vill. Tycker absolut att du ska behålla det, eller be affären ta hem en storlek mindre.

Nja, jag tycker att nosgrimman är för smal och för jämnbred - särskilt om du senare tänker använda det som kandar senare.

I övrigt var det snyggt! :) Det är bara nosgrimman som retar mitt öga ;)

Det var snyggt som vanligt träns men inte min stil om det ska användas till Kandar. Då hade jag velat haft bredare nosgrimma!
Men huvudsaken är att du och hästen gillar det för snyggt var det:bump:

Jättesnyggt!
Diskret och välgjort, inga jätteblaffor till nosgrimma och spännen. Var det tyglar med?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 086
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 920
Senast: QueenLilith
·
M
Utrustning Har precis fått hem ett nytt träns och vid första titten såå "åhååå trevligt läder :laugh:" Nästa var "ööööh va mycket remmar?????"...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: M-Meduza
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 871
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka