Nytt umgängesavtal vid flytt?

Sv: Nytt umgängesavtal vid flytt?

Du skall nog i vart fall låta din soc kontakt ta kontakt själva med soc på den ort du skal flyttatill.

och problemet är inte det här med umgänget som jag kan se det,han beter sig som ett bortskämt barn,och det kan ju inet du göra något åt..
problemet är att förklara för barnen varför dte bir somd et blir.
kanske kan du undre en tid utöka telefonkontakten mellan barnen o deras far?

Det är ett av sätten du kan underlätta fö dem,email o skick ateckningar osv kan också fungera.

jag tror det viktigaste är att inte prata illa om pappan8har inte sagt att du gjrt det!) utan istället låt abarnen pö om pöfå funder asjälva runt varför han är så kass påatt hålla kontakten med dem.
kanske undestött med en kuratorskontakt.

Manliga förebilder är -jätteviktiga-men de behöver ingalund avara spermiedonatorer för det
 
Sv: Nytt umgängesavtal vid flytt?

Thina!!! :love:
Jag kommer att flytta till ett ställe inte så långt ifrån dig. ;)
Du skall nog i vart fall låta din soc kontakt ta kontakt själva med soc på den ort du skal flyttatill.
Japp. Det måste de göra. Det är bland det viktigaste just nu. Jag har ju min journal här på soc (den är rätt välfylld...). De pappren ska med, plus att jag behöver ha ansvariga socialarbetaren att hjälpa soc på nya orten att sätta sig in i fallet/problematiken.
och problemet är inte det här med umgänget som jag kan se det,han beter sig som ett bortskämt barn,och det kan ju inet du göra något åt..
problemet är att förklara för barnen varför dte bir somd et blir.
kanske kan du undre en tid utöka telefonkontakten mellan barnen o deras far?
Jo. Det är ju bara det att ungarna gillar mer att vara och hälsa på. De är inte så intresserade av telefonkontakt. De pratar om det viktigaste och sen säger de att de har pratat klart och lägger på. De frågar typ aldrig själva om de får ringa pappa. Har hänt kanske 2 ggr... Så isf är det jag som ska vara aktiv igen.
Det är ett av sätten du kan underlätta fö dem,email o skick ateckningar osv kan också fungera.
Teckningar skulle vi kunna skicka. Det var en bra idé. Måste sålla bara, så att inte farmor börjar skicka det som bevismaterial för att ungarna är störda i huvet, för den risken finns.
När ungarnas farmor ville skypa med ungarna, så blev jag avrådd ifrån det av soc. De sa att jag inte skulle göra det, för det blir bara problem av det. :crazy:
jag tror det viktigaste är att inte prata illa om pappan8har inte sagt att du gjrt det!) utan istället låt abarnen pö om pöfå funder asjälva runt varför han är så kass påatt hålla kontakten med dem.
kanske undestött med en kuratorskontakt.
Jo. Äldsta barnet vet nog redan. Men det är inte så kul för honom att förstå att saker är som de är. :crazy:
Manliga förebilder är -jätteviktiga-men de behöver ingalund avara spermiedonatorer för det
Det där har jag märkt. Barnen behöver män, helt klart. Så fort nån man är på besök hos oss, så klänger de och ska ha uppmärksamhet av honom. Gäller även mina väninnors pojkvänner o dyl. Jag tror att det är bra att jag ska bli sambo, så att de får lite manlig energi i sina små liv igen. :D
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Jag ska försöka fatta mig kort. Vi är separerade sedan drygt 8 år. Barnen bor 50/50, gemensam vårdnad. Barnen är skrivna hos mig. Vi...
2
Svar
26
· Visningar
5 183
Senast: nyttnick
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 989
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp