Bukefalos 28 år!

Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skriver som jag skriver, inget jag lär kunna göra något åt. Men ändå lite intressant att det tydligen finns något 'manligt' över det. Snart börjar väl skägget växa med.

Fast du har nog gjort lite för stor grej på det där med att mandalaki tog mig som man. Det handlar mest om att hon som debatteknik försöker få mig att verka oseriös. Om du inte kan se det i det hon skrev tidigare så är det nog inte så mycket jag kan göra för att ändra på det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, det är minst sagt OT.

Under mina första cirka fem år här blev jag med jämna mellanrum kallad "han" av olika människor här. Och fnissade lika mycket varje gång. Pröva att komma över det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har inte sagt att du behöver ändra på nåt utan försökte bara förklara något du frågat mig om. Om du tar det som nån form av kritik till hur du skriver så får det stå för dig.

Jag tror inte att hon försöker få dig att verka oseriös genom att skriva att hon tror att du är en man. Men om du tror det så är det väl sant för dig helt enkelt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tror inte att hon försöker få dig att verka oseriös genom att skriva att hon tror att du är en man. Men om du tror det så är det väl sant för dig helt enkelt.


Det var mest det andra hon skrev, inte just det om att jag var man.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tänkte inte lägga mig i då jag inte håller med lahsd i frågan som gäller trådens ursprung men jag läste även jag in i fleras inlägg att argumenten mot hennes inlägg var grundade på att hon var man och därför inte kunde sätta sig in situationen.
Det pågår över huvud taget en kampanj där män ska tuktas i diverse trådar.
Lets face it.
Korkade inlägg görs av både män och kvinnor här på Buke men männen ska mästras och helst vara någon annanstans...det är så uppenbart.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om jag har gjort det ber jag om ursäkt. Jag vill inte tukta någon.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Du har väl inte argumenterat alls med lahsd.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Då tycker jag att du ska läsa cirka första hälften av tråden och fundera över varför du inte ryckte ut till försvar för Vogue och farmor.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om du vill veta vad det var som gjorde att jag trodde att du var man, så kan jag berätta.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det handlar mest om att hon som debatteknik försöker få mig att verka oseriös. .

Jag har också uppfattat dig som man. Hade aldrig gissat något annat, faktiskt. Mycket men inte allt av förklaringen ligger i det jag citerar.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Försvar?
Vogue och farmor kvalar definitivt in i skaran som gör - enligt mig - korkade inlägg. Och farmor känns som Golit o Gammeln har klonats ihop på något vis. Vogue känns bara naiv och omogen.
Men i deras fall dras inte gamla inlägg/trådar upp - vilket det finns gott om i iallafall Vogues fall.

Njä - i mina ögon angrips män på ett helt annat sätt när det görs korkade inlägg.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Lite halvt kl kanske.

Men sättet som Vouge resonerar på är så likt hur mina kollegor tänker och tycker. Som typ enda kvinna på jobbet med män som är äldre har sexuella närmanden blivit vardag. Fick polisanmäla en kollega, det lades ju ner och sen var det som att det var fritt fram. Fler än jag kan räkna av mina kollegor (oftast typ chefer och liknande) kommer med olämpliga kommentarer, olämplig fysisk beröring, de föreslår att vi ska ha ngn form av kortare sexuell relation för frun/sambon är inte lika tight och spännande som jag osv.

När jag bett mina (normala, som inte stöter på mig) kollegor om råd kommer alltid frågan om jag sagt ifrån ordentligt och om jag bett om ursäkt för att jag vilselett den stackars mannen. Alltså hur kan det vara JAG som ska lastas för det? Hur kan det va så att så länge jag inte vrålar nej i ansiktet på mannen så anses jag vara intresserad alt vilseledda honom. I min värld är det tvärtom, visar jag inte tydligt att jag är intresserad så är jag inte det. Jag måste vara trevlig mot kollegor/chefer och det är väl det de misstolkar som intresse eller ngt..
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Försvar?
Och farmor känns som Golit o Gammeln har klonats ihop på något vis.

:D

Tråden som jag citerade lahsd från är inte gammal, den är från i lördags och har pågått samtidigt som den här tråden. Därför låg det nära till hands att tro att det där psykologhatet låg bakom även här. Citaten var till för att reda ut en replikväxling med ginnies.

I Vogues fall har jag däremot någon gång dragit upp sånt som hon skrev under sitt förra nick. Och jag tycker sällan att det är konstigt, det kan ha en poäng för att påpeka antingen en konsekvens eller en inkonsekvens.

Min poäng är att du inte verkar se när kvinnor angrips (minst) lika hårt som män. Vad gäller männen på Buke har jag sett alla varianter: de angrips hårt för att de är män, de behandlas som vilken bukefalist som helst, de fjäskas med för att de är män. Och i de fall de angrips hårt verkar det oftast handla om att de själva gör en stor poäng av att de är män.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men fy fan! Vilken bransch är det som det jobbar såna grottmän i?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

I min värld är det tvärtom, visar jag inte tydligt att jag är intresserad så är jag inte det.
Givet. För alla med åtminstone två hjärnceller då.

Kanske man skulle trycka upp ett gäng T-shirts? Vilken affärsidé. Förslag på text?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Hm, hm... tror du det är tydligt nog med tanke på målgruppen?

*grubblar och fumlar med tryckpressen*
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, det med. Dessutom faller mitt förslag på att allt som ens vagt associeras till fuck skulle verka attraherande på grottmännen snarare än stöta bort dem.

För övrigt är bygger nog Sleepys idé på att trycket får placeras på ryggen. Annars får det den där olyckligt attraherande effekten:wtf:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Hästtransport - Golv

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp