Och vad ska jag bli..?

När jag gick lokförarutbildningen 2013 var den en yh-utbildning, 60 veckor i TCCs regi. Oftast halvdagar måndag och torsdag, fredagar ledigt. En tredjedel av veckorna var praktik. Tempot var lågt men inga bitar är oviktiga, så visst engagemang behövs såklart ändå, som alla på utbildningar. Det skiljer även mellan orterna, jag läste i Hallsberg och det var väldigt lugnt, medan jag har förstått att Huddinge är helt galet jämfört. En vän som börjar plugga nu ska bara läsa i 40 veckor och då blir ju tempot högre. Vet inte om det är samma för alla utbildningar i landet.

Det är jättekul att köra tåg så om du tycker det lockar så ge dig på testerna! Första delen i ansökningstestet gör du hemma vid datorn. Jobb finns. :)
Edit: http://www.lokforarutbildning.se/

Vänder mig till dig som har koll, men är det inte väldigt svårt att komma in på utbildningen? Ett ex till mig försökte men misslyckades och tydligen hade man begränsat antal försök?

Edit, såg ditt senaste svar nu!

TS, kanske du kan söka på någon större mjölkgård om någon sådan finns? Jag jobbar så och förutom lite knepiga tider är det väldigt självständigt, mycket tid själv och mycket djurkontakt. Vi har haft många nya anställda eftersom det kanske inte är ett jobb för alla en längre tid men vissa trivs fenomenalt!
Jo det finns en större mjölkgård i närheten men då innebär det väl också att man ska vara tekniskt lagd och kunna maskinerna? Känns spontant som djurkontakt är den minsta biten? Sen vet jag inte vad lönen ligger på inom området heller. Går ju googla det också iofs :)

När jag gick lokförarutbildningen 2013 var den en yh-utbildning, 60 veckor i TCCs regi. Oftast halvdagar måndag och torsdag, fredagar ledigt. En tredjedel av veckorna var praktik. Tempot var lågt men inga bitar är oviktiga, så visst engagemang behövs såklart ändå, som alla på utbildningar. Det skiljer även mellan orterna, jag läste i Hallsberg och det var väldigt lugnt, medan jag har förstått att Huddinge är helt galet jämfört. En vän som börjar plugga nu ska bara läsa i 40 veckor och då blir ju tempot högre. Vet inte om det är samma för alla utbildningar i landet.

Det är jättekul att köra tåg så om du tycker det lockar så ge dig på testerna! Första delen i ansökningstestet gör du hemma vid datorn. Jobb finns. :)
Edit: http://www.lokforarutbildning.se/
Jag är så jävla feg, bara testerna det pratas om här känns avskräckande :D men ja ett på datorn skadar ju inte..

Jo det finns en större mjölkgård i närheten men då innebär det väl också att man ska vara tekniskt lagd och kunna maskinerna? Känns spontant som djurkontakt är den minsta biten? Sen vet jag inte vad lönen ligger på inom området heller. Går ju googla det också iofs :)

Nä allt med maskinerna har man fått lära sig på plats, och det är inte svårt :) men det är mycket kalvningar, flaskmatning av kalvar och fösning av kor så tycker det är djur involverade hela tiden. Står de inte framför dig slickar de dig i nacken typ!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 350
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie... 2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har, inte ens 25 år fyllda, förstört mitt liv. Det finns inget annat sätt att uttrycka det på. Jag har kämpat mot psykisk...
Svar
11
· Visningar
3 071
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V