Vad ska jag ta mig till med mitt liv?

När jag var arbetslös och inte lyckades hitta ett redigt jobb efter några månader så kollade jag upp KY-utbildningar och tog den roligaste jag kunde hitta och sökte CSN-lån.

Tänkte att det ger mig i alla fall 1år till att tänka vad jag vill göra med mig själv medan jag har kul samt kan leva på de pengarna.

Det är det bästa jag gjort! Utbildningen var även fysiskt lagom krävande, vi hade LIA både i Sverige och utomlands som vi alla sökte stipendier och fick beviljat att göra våra LIA utomlands osv...

Mycket givande!

Efter utbildningen halkade jag tillbaka till liknande gamla jobb inom elektronikbranchen men efter några år där sa jag upp mig och flyttade utomlands och fick/har fortf mycket användning för min utbildning :)

Mitt tips är dock att sätta ett mål. Var och med Vad är ditt drömjobb.
Och SEN hitta en väg dit. Kurser/utbildning/seminarier/volontärarbete mm som ger dig fördel att söka just Det yrket när tid är kommen!

Jag hoppas du kommer känna dig bättre snart och lycka till!
 
U
Det löser sig alltid! Som timvikarie brukar det alltid bli jobb i slutändan, tillslut lär man sig att det alltid löser sig, trots att man till en början känner sig osäker. Det ÄR ju en osäker anställningsform, men min erfarenhet är att det alltid blir mer jobb än man förväntar sig ;)
Det är ju svårt att tex låna till BR i ditt läge, men kan du fixa ett hyreskontrakt? Kan vara lite knivigare i större städer om man saknar kontaktnät, men det går alltid!
Kan du ta ytterligare en timanställning? Då har du lite alternativ och "backup". Tipsar om butiksjobb helger, handels har bra ob! Även om det kanske inte är drömjobbet så är det ett perfekt extrajobb med förhållandevis bra betalt jämfört med tex vården.

Bor i liten ort där inte mycket jobb finns att vara timanställd extra på. Och körkortsproblemet gör att det blir svårare. Pendla går men det är få bussar. Och jag älskar att bo här, men måste väll flytta :(
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 650
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 821
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp