Bukefalos 28 år!

Ökozon -vem säljer, och vilka erfarenheter har ni?

Skjøldur

Trådstartare
Skjöldur som aldrig någonsin har kliat sig förr är på ett nytt ställe nu, och han har börjat klia sig lite i manen. Det är inte så illa att han inte kan tänka på något annat. Den känns en liten aning "veckig" men manbotten är fin. Jag är nyfiken på Ökozon, men det är dyrt och så vet jag ju inte om det är det han behöver. Jag menar, 2700 + frakt är mycket som prov... Jag googlade och hittade ett företag som heter Manex hästvårdsprodukter, ligger i Sthlms-regionen. Nu ska jag snart åka västerut. Är det någon som vet om det finns någon återförsäljare i i västsverige? Jag kör 45-an över Mellerud, Trollhättan och sedan upp till Kosteröarna i norra Bohuslän. Men kan gott göra en avstickare för hästens skull.
 
Jag och alla andra i mitt stall körde på Ökozon till våra eksemhästar och det har varit det överlägset bästa.
Dyrt men väldigt värt det! Luktar gott också ;)
Dom kan skicka (eller kunde då iaf) paketen med Posten.
 
Jag och alla andra i mitt stall körde på Ökozon till våra eksemhästar och det har varit det överlägset bästa.
Dyrt men väldigt värt det! Luktar gott också ;)
Dom kan skicka (eller kunde då iaf) paketen med Posten.

-Självklart så kan dom skicka, men frakten är dyr. Varför gynna posten med 300 kr eller så om man kan hämta själv? Tänkte att eftersom Ökozon är välkänt så borde det väl finnas någon återförsäljare i västsverige också.
 
Jag åkte och hämtade. Bor i Stockholmsområdet så det var det helt klart värt.
Vet inte hur det är med ÅF nu men då var Manex dom enda som sålde.
 
Prova att duscha av hästen med vatten varje dag. Köp ett riktigt exemtäcke och testa de "vanliga" metoderna först. Ta in hästen när det är mycket knott. Du har ju den där svarta tjärsalvan och den där vita salvan och diverse olika insektsmedel i "alla" hästaaffärer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp