Bukefalos 28 år!

Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Svensk Ridsport - hjälmmössa från Back on Track
1000009772.jpg
 
Ett till läppstift från LH, såg först jättemörkt ut så jag blev besviken att jag öppnat förpackningen. Men färgen väl på läpparna stämde bättre överens med färgen på förpackningen. Färgen heter Kiss of life.
Mjölkchoklad med kaffesmak.
Bubbelbadbomb från Lush med typ körsbärsdoft? Det står att den ska ge muntra körsbärsbubblor:confused:

1000017885.jpg
 
IMG_5805.jpeg


Smörgåskex från delikatesskalendern, ska testa dom ihop med lökchutneyn jag fick tidigare.
Höökskalendern hade hästgodis med smak av lakrits, mycket uppskattat av Celia.
Handkräm från Apoliva
Kamomillkräm från Yves Rocher
Mörk choklad från Ikea, inte min favorit
Kola från Cadbury
 
Senast ändrad:
20231221_062038.jpg

  • Kränku - Kalkstensdrömmar, svart teblandning som smakar friskt, lite sött och innehåller rosenblad, precis som Visby Rosornas stad.
  • Tonys - Dark milk chocolate (upprepning)
  • Svensk husman - Pepparkakshus
  • Happysoaps - Bath bomb, Ylang Ylang
  • Vinoteket - Rött vin från Italien
  • MyMüesli - Blackberry granola
  • Get Boring Stuff Done - tvätta lakan, sortera klädhögar och häng upp rena i garderoben, dammsug sovrumsgolvet.
 
MrCake - Dragerade mandlar (upprepning).
Pärlans - Pralinkola med pistage. Skitgott!
AD70 - Passion. Helt ok, men inget woho.
Cluizel - Hallonmarmelad. Hädelse! Jag åt den p.g.a. choklad, men det var verkligen ingen hit.
Penstore - Akryl marker.


5CDE7F07-0B86-4535-8E64-B7C8390E81BD.jpeg
 
Hade nästan glömt av min kalender!
Köpte ifjol från Åhléns när de reade ut sina. Så fick hem en Molton Brown. Den var dyr trots rean så funderade på att skicka tillbaka den…. Men den blev kvar och oöppnad. Och bortglömd tills idag 😂 många fina dofter 😍

IMG_7859.jpeg
 
Har öppnat ikapp lite på min Oliviers kalender och fick en fin mix av olivoljor, vinäger, lavendel honung, nån liten fransk nougat bit (tror jag?) och tapenade.

Gjorde en brie i ugnen med lite av honungen och en rosamarin, vitlöks olja (också från kalendern) hade vitlöks bröd och lite vin till, så gott! Inhalera nästan osten :o

DSC_4540.JPG
 
20231222_045851.jpg

  • Kränku - Gotländsk äppelkakste, med smak av äpple, kanel och vanilj.
  • Tonys - Dark chocolate with almond and sea salt (upprepning)
  • Svensk husman - Julbock
  • Happysoaps - Gezichtsreiniger Bar, Houtskool en Eucalyptus
  • Vinoteket - Vitt vin från Frankrike, the palate displays rich gooseberry and fresh herb notes a mineral backbone and a lovely long finish.
  • MyMüesli - Cranberry pistazie granola
  • Get Boring Stuff Done - Damma av skåp och hyllor i köket och gör dig av med porslin och bestick du inta använder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp