Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

IMG_2310.jpeg

”mascara” till ögonbryn
 
Sista dagarna med kalendrarna blev helt bortglömda pga akut stress på jobbet och en hantverkarjävel som ställde till det så till och med min man blev förbannad, det ska en del till för att han sak bli arg (och uttrycka det). Vi öppnade kalendrarna och jag fotade men glömde lägga in här, så här kommer de nu i efterskott:

Lucka 20

Ostkalendern - cheddar med äpple, salvia och lök - väldigt god och lite oväntad smakkombination
Lakrids by Bülow - classic (lakrits med choklad helt enkelt)
Ikea - mörk kolapralin - god!!
Anthon Berg marsipankalendern (makens) - Petit Nougat
After Eight (makens) - en kula After Eight
Compagnie de Provence - handkräm anis och lavendel
Anthon Berg likörkalendern - Sobieski vodka



2023-12-20 21.07.48.jpg
 
Lucka 21

Ostkalendern - Applewood original
Lakrids by Bülow - dark and sea salt
Ikea - stracciatella
Anthon Berg marsipankalendern (makens) - Petite orange
After Eight (makens) - en bit After Eight
Compagnie de Provence - Hulise seche - olja som kan användas till hår, kropp och ansikte
Anthon Berg likörkalendern - Mount Gay Barbados rum

2023-12-21 20.50.30.jpg
 
Lucka 22

Ostkalendern - Applewood vintage bite
Lakrids by Bülow - fruity caramel
Ikea - ljus choklad med apelsinsmak - min mamma åt upp den ena och jag och maken delade den andra innan jag kom ihåg att ta foto ;)
Anthon Berg marsipankalendern (makens) - Strawberry in sparkling wine, hans favorit
After Eight (makens) - en bit After Eight
Compagnie de Provence - handkräm med shea
Anthon Berg likörkalendern - Camus cognac

2023-12-22 18.42.36.jpg
 
Jag lyckas inte använda mina kuponger.
  • Lägger in alla kuponger (med helvetslånga koder), sen försvinner alla varor när jag loggar in och när jag ska lägga in koderna igen står det att de redan är använda 🤦🏼‍♀️
  • Kontaktar supporten som ska kolla upp det och sen maila. De mailar aldrig.
  • Provar igen och när jag lägger in kupongen som ska ge 10% blir priset på alla kupongvaror 0. I och för sig rätt men några 10% på det andra jag har i korgen blir det inte.
  • Dessutom blir det inte fraktfritt som de sa innan jag köpte kalendern att det skulle bli.
💩
Lite sur också på att schabraken är på rea och att flughuvan verkar vara slut i flera färger. Men snart är det här en gnälltråd 🙈
Jag är nöjd med en del saker också :)
 
Lucka 23

Ostkalendern - Mexicana med bl.a. jalapeno
Lakrids by Bülow - två stycken - Milkshake och Coconut
Ikea - nougatpralin med nötsplitter och marsipan
Anthon Berg marsipankalendern (makens) - plommon i madeira
After Eight (makens) - en bit After Eight
Compagnie de Provence - nattmask
Anthon Berg likörkalendern - Drambuie

2023-12-24 12.46.00.jpg
 
Och slutligen lucka 24

Ostkalendern (inte med på bild) - karamelliserad lök
Lakrids by Bülow - hela fyra påsar! - caramel date, dark truffle, mango vanilla och anniversary (vi har inte ätit desa ännu så vet inte vad den sista smakar, men alla deras lakrits är goda tycker vi)
Ikea - mjölkchoklad samt presentkort
Anthon Berg marsipankalendern (makens) - nougat
After Eight (makens) - en After Eight-tomte
Compagnie de Provence - fast ansiktsrengöring
Anthon Berg likörkalendern - Galliano likör

Sammanfattningsvis för våra 7 kalendrar (vi hade varsin Ikea):

Ikea - supernöjda, första året vi har den men inte sista, mycket god choklad och presentkorten gör ju att kalendern blir gratis

After Eight - dålig variation men man vet i alla fall vad man får

Lakrids by Bülow - tror det är tredje året vi har den, vi gillar den väldigt mycket

Anthon Berg - marsipankalender och likörkalender - maken gillar sin marsipankalender, jag gillar min likörkalender, de kan vi nog gärna ha även nästa år

Ostkalendern - mycket trevlig, den tar vi gärna även nästa år!

Compagnie de Provence - njae... gillade deras handkrämer väldigt mycket men resten... inte så kul och inte i klass med l'Occitanes kalender, jag är glad att jag inte betalde fullpris (995 kr) för den, tror jag betalade 495 eller nåt sånt. Men det blir inte den igen, däremot kommer jag nog beställa en del av deras handkrämer separat.


Lucka 24.jpg
 
Jag lyckas inte använda mina kuponger.
  • Lägger in alla kuponger (med helvetslånga koder), sen försvinner alla varor när jag loggar in och när jag ska lägga in koderna igen står det att de redan är använda 🤦🏼‍♀️
  • Kontaktar supporten som ska kolla upp det och sen maila. De mailar aldrig.
  • Provar igen och när jag lägger in kupongen som ska ge 10% blir priset på alla kupongvaror 0. I och för sig rätt men några 10% på det andra jag har i korgen blir det inte.
  • Dessutom blir det inte fraktfritt som de sa innan jag köpte kalendern att det skulle bli.
💩
Har följt en på tiktok som köpt horze och en kommentar där säger att det är en kod per order som gäller. Så för att det ska funka så måste man alltså beställa flera gånger
 
Okej, kalenderproffs.
Jag tänkte köpa en Body shop-kalender nu när de har rea och jag fick ett presentkort därifrån.
De har ju en del kvar från tidigare år. Visst borde man kunna köpa 2022 iaf? Grejerna där borde väl inte va utgångna?
Alternativt satsar jag på den lilla av årets så behöver jag bara lägga 55 spänn utöver presentkortet.
 
Har följt en på tiktok som köpt horze och en kommentar där säger att det är en kod per order som gäller. Så för att det ska funka så måste man alltså beställa flera gånger

Om jag lägger in koden som ska ge 10% dras hela priset av på de saker som är med i kalendern, jag behöver alltså inte lägga in dem en och en. Det funkar om man bara vill ha de sakerna. Vill man ha nåt mer och hoppades att 10% skulle dras på övriga varor så funkar dock inte det. Och inte fraktfritt.
Jag fick det att funka med att lägga in en slumpmässig rabattkod, behövde alltså inte skriva in alla från kalendern trots att jag la in alla produkter. Köpte också lite annat smått och gott. Inga problem med 10 % (men det syntes inte så tydligt att de dragit 10 % utan jag dubbelräknade 😅) trots att en av de andra grejerna jag köpte var på rea.

Fraktfritt blev det dock inte och fraktgränsen tycker jag är brutalt hög (790:-).
 
Jag fick det att funka med att lägga in en slumpmässig rabattkod, behövde alltså inte skriva in alla från kalendern trots att jag la in alla produkter. Köpte också lite annat smått och gott. Inga problem med 10 % (men det syntes inte så tydligt att de dragit 10 % utan jag dubbelräknade 😅) trots att en av de andra grejerna jag köpte var på rea.

Fraktfritt blev det dock inte och fraktgränsen tycker jag är brutalt hög (790:-).
Ah, jag ska testa igen och dubbelchecka!

Du har rätt! Håller med om väldigt hög gräns för fri frakt, de måste ha höjt den nyligen.
 
Ofta funkar det inte att kombinera fri frakt med andra rabattkoder, så det kan vara det som spökar (alltså att webblösningen hemsidan är byggd på inte tillåter det). Ingen tröst såklart, men en möjlig förklaring.
 
Förutom det där med fri frakt som de lovat tidigare :meh:

Om det inte är fri frakt kostar kalendern i praktiken mer än det utsatta priset - men man får inte veta det förrän efteråt. Verkligen inte ok.

(Dessutom tycker jag att det där med beställningar är ett rätt trist grepp att ha i adventskalendrar. Det känns lite genomskinligt - chansen är stor att många köper något mer när de ändå är inne och beställer sina kalendervaror.)
 
Om det inte är fri frakt kostar kalendern i praktiken mer än det utsatta priset - men man får inte veta det förrän efteråt. Verkligen inte ok.

(Dessutom tycker jag att det där med beställningar är ett rätt trist grepp att ha i adventskalendrar. Det känns lite genomskinligt - chansen är stor att många köper något mer när de ändå är inne och beställer sina kalendervaror.)
Exakt och jag gick tyvärr på det. Plockade på mig för att slippa frakten som de lägligt höjt beloppsgränsen för att slippa 🤷🏼‍♀️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp