örininflammation på bebis, 7 mån?

Intejag

Trådstartare
Kan man misstänka det om de varit förkylda 1 vecka med feber, dock ingen feber just nu.
( borde han väl ha om det är öronen?)
Mycket snorig och dessutom bara gnäller, jämrar och gråter på nätterna på slutet?
trodde det var tänder på gång, men kom på att det kan ju vara öronen med....
har försökt att trycka framför örat med fingret lite försiktigt och det gillar han INTE.
Har ringt dist sköterskan och de hade inga tider kvar idag så skulle höra av mig imorgon om det inte blivit bättre, eller ta kontakt med rådgivningen under kvällen.

Jag ger alvedon efter samråd med sköterskan, men om det är öroninflammation så behövs det väl pencillin antar jag
Tycker så synd om honom, han är verkligen vissen...

Ni som haft små barn med öroninflammation hur har det visat sig?
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Förkyld tre dagar, frisk två dagar, grönsnorig 2,5 dagar. Därefter akut ont i örat. Tog sig mot ena örat hela tiden och sa ajajaj. Ingen feber alls, bara hängig och klängig. Åt och drack ganska normalt. Behandlades med näsdroppar hela veckan innan.
Jag är ingen doktor men fick höra både av läkaren och BVC-sköterskan att man kan behandla det själv med näsdroppar och alvedon och att pencillin bara gör att det går över en dag snabbare. Jag tänker att det kanske är lättare att stå ut med när de är äldre, varför vi "valde" att ta emot pencillinen. Man kan börja med näsdroppar och se om det hjälper. Om inte annat kan trumhinnan spricka och då märker man det verkligen:eek:
Hoppas den lille blir frisk snart./A
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Förkyld tre dagar, frisk två dagar, grönsnorig 2,5 dagar. Därefter akut ont i örat. Tog sig mot ena örat hela tiden och sa ajajaj. Ingen feber alls, bara hängig och klängig. Åt och drack ganska normalt. Behandlades med näsdroppar hela veckan innan.
Jag är ingen doktor men fick höra både av läkaren och BVC-sköterskan att man kan behandla det själv med näsdroppar och alvedon och att pencillin bara gör att det går över en dag snabbare. Jag tänker att det kanske är lättare att stå ut med när de är äldre, varför vi "valde" att ta emot pencillinen. Man kan börja med näsdroppar och se om det hjälper. Om inte annat kan trumhinnan spricka och då märker man det verkligen:eek:
Hoppas den lille blir frisk snart./A

ok ja inga spruckna trumhinnor får vi hoppas( även om smärtan säkert släpper då) :crazy:

Min lille gosse vägrar all annan mat än att ammas sedan han blev sjuk, så han sitter vid tutten typ 24/7 just nu, det är väl mycket för tröst och smärtlindring dock.
Han har fått nezeril i 2 dagar, kanske ska köra på med dem ett tag då han är ju hursom snorig...
Alvedon slutade jag med när febern försvann för 2 dagar sedan, man ska ju inte ge i onödan sas. Men började ge igen nu på rek av distr.sköterskan...

Tack för svar!
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Vid sju månader kan man som sagt ge nässpray, det kan släppa på trycket om det bara skulle vara svullenhet som orsakar hans obehag i öronen.

Annars har min sons inflammationer varit som du beskriver: kinkighet på nätterna, obehag vid tryck framför örat, feber. Men ofta har det uppkommit när man tycker hans övriga förkylning börjar bli bättre.
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Vid sju månader kan man som sagt ge nässpray, det kan släppa på trycket om det bara skulle vara svullenhet som orsakar hans obehag i öronen.

Annars har min sons inflammationer varit som du beskriver: kinkighet på nätterna, obehag vid tryck framför örat, feber. Men ofta har det uppkommit när man tycker hans övriga förkylning börjar bli bättre.


Precis så är det här med!
Febern började ge vika och simsalabim kom det gnäll och gråt på natten, näsflödet har nästan stannat av helt och ändock kvarstår gnället...
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Har inte läst hela tråden, men ge näsdroppar också! Det är avsvällande och kan ge lite, lite lindring även i öronen. Om det är öroninflammation så hade jag inte väntat, utan kört till barnakuten. Det gör jätteont med öroninflammation, men det värsta går över när trumhinnan spricker. Varför vänta? Åk in och få det kontrollerat av läkare.
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Precis så är det här med!
Febern började ge vika och simsalabim kom det gnäll och gråt på natten, näsflödet har nästan stannat av helt och ändock kvarstår gnället...

Näsflödet kanske har avstannat pga nästäppa? Har du testat att ge spray/näsdroppar?

Ofta vill de inte suga ordentligt när de har öroninfl just för att det gör mer ont då.
 
Sv: örininflammation på bebis, 7 mån?

Näsflödet kanske har avstannat pga nästäppa? Har du testat att ge spray/näsdroppar?

Ofta vill de inte suga ordentligt när de har öroninfl just för att det gör mer ont då.

Har gett näsdroppar(Nezeril spray) ett par dagar.
Inatt var det mycket bättre så är tveksam till att det var örininflammation ändå.
Har också samrått med distrikts sköterska samt min far, som är läkare, hela tiden...
Han har också hela tiden inte haft några problem med att amma.

Nu verkar det gå åt rätt håll, tack och lov.
'
Tack för svar och input!:)
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp