Bukefalos 28 år!

Överburenhet

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

Vildvittra

Har idag gått 11 dagar över tiden med min bebis nr. 2 och jag håller på att bli vansinnig!!
Pendlar mellan hopp och förtvivlan kan man säga; ena dagen känns det ok och jag är spänd på det som komma skall och andra dagen känns det bara som jag vill skita i allt. Sover typ 4-5 timmar per natt och är nog inte speciellt trevlig att umgås med.

Hur har det varit för er andra som gått över tiden? Har ni blivit igångsatta eller har det startat själv?
Jag ska till BB på bedömning på lördag ifall jag inte fått innan dess, men om allt är bra med bebisen så sätter de inte igång. Man får sen åka dit två gånger i veckan tills det händer nåt... :cry:

Hjälp!
Vildvittra
 
Sv: Överburenhet

Jag gick 16 dagar över tiden. De dagarna är grymt jobbiga...
jag blev inte igångsatt
 
Sv: Överburenhet

Jag gick 18 dagar över m nr 1 enligt bvc beräkningar - och jag blev igångsatt då det började bli mindre fostervatten. Och jag blev därför igångsatt på JULAFTONs morgon, roligare har jag haft, dropp från 8 på morgonen, öppnade mig helsegt - trött efter en hel dag m småvärkar,blev lite starkare värkar på em, krystvärkar 19.45, Bäbis ute 19.47. Dom sa åt mig att vänta när jag kände första krystvärken men jag idiotförklarade dom och tog i. Så var det klart.
Jag hade gärna väntat någon dag till för att ge det en chans att komma igång av sig självt, allt var bra med fostret fast lite lågvatten, men jag tror att det var så att det var bra att ha någon som födde på jul och därför satte dom igång mig, det var ingen trängsel där kan jag säga.
 
Sv: Överburenhet

Fast om vi ska vara petiga så räknas det ju inte som överburenhet förrän du passerat vecka 42+0... beräknat förlossningsdatum är ju +/- två veckor.

MEN i vilket fall ;) - jag passerade mitt datum med tio dagar. Tyckte faktiskt att det bara var skönt eftersom vi flyttade tre dagar före BF och allt var jättestressigt. Fast jag hann ändå bli lite otålig på slutet :smirk: Min förlossning startade självmant genom att vattnet gick mitt i natten, efter det kom värkarna igång fort. Vi fick åka in med detsamma eftersom jag såg att fostervattnet var missfärgat. Framåt kvällen följande dag var sonen ute :love:
 
Sv: Överburenhet

gick över tiden 14 dagar med mina två första barn,jag blev inte igångsatt utan man fick snällt vänta :crazy:

jag höll på att bli galen,förstår hur du mår ;)

tröstkram och hoppas bebbe vill komma ut snart :D
 
Sv: Överburenhet

Gandalf skrev:
Fast om vi ska vara petiga så räknas det ju inte som överburenhet förrän du passerat vecka 42+0... beräknat förlossningsdatum är ju +/- två veckor.

Det har du ju alldeles rätt i. Men det känns inte som om jag gått över 11 dagar utan typ 11 VECKOR :mad:

Det som är jobbigt också är att jag hela tiden har en massa förvärkar och tror att "nu är det nog på gång ialla fall" och laddar järnet, och så bara ger det sig...

Vet att det inte är så mycket att gnälla över egentligen men ibland är man bara tvungen...

Vildvittra
 
Sv: Överburenhet

Jag gick 10 dagar över, ja han föddes på 11 + dagen.
Det var en helt hopplös tid, trodde aldrig att det skulle bli någon bebis alls.
Jag mådde ju helt toppen dessutom hela tiden, visserligen bra, men det kändes ju som att det var sådär allt skulle vara för all framtid...

Jag hade fått tid under helgen efter för att kolla, och hade allt varit ok hade jag fått åkt 7 mil enkel väg varannan dag för att kolla, gissa om vi blev glada när det satte igång, för annars hade ju dels gubben fått tagit ledigt varannan dag och sen sitta och åka bil höggravid var inte precis jätteroligt...

Förstår absolut att det känns som 11 veckor inte inte 11 dagar, nästa gång jag blir gravid ska jag INTE fokusera alls på det datumet jag får utan bara satsa på typ "nån gång i maj" (som exempel). För det inte ju inte relevant känns det som.

Dagen det satte igång i alla fall så började dagen med att fötterna svällde så allt jag kunde ha var ett par flipfloptofflor och sen började det med jättelätta sammandragningar var 10:e minut :) , trodde inte att det var dax då heller, hade liksom gett upp, men efter nån timma gick vattnet...

Så du ska se att när som hellst drar bara allt igång och sen har du en liten bebis i armarna!
Lycka till!
 
Sv: Överburenhet

Elin är född 20 dagar efter Bf... Men 14 dagar efter BF var vi inne på kontroll och då var det så lite fostervatten att de ville sätta igång det hela så jag fick börja äta cytotec... Som inte gjorde så stor nytta... Jag blev inskriven på torsdag morgon, åka hem på lördag fm på permisson men under natten till söndag började jag få lite små värkar och på efm fick jag åka in och bli inlagd igen... Måndag kväll sedan togs det beslut om snitt då värkarna inte gjorde någon nytta... Det visade sig dock att hon låt med ansiktsbjudning och trängde inte ner i bäckenet så det var antagligen därför det tog så pass lång tid...
 
Sv: Överburenhet

Jag gick 13 dagar över tiden med första barnet. Var planerad att bli igångsatt dagen efter, alltså dag 14.

Barn nr 2 kom 5 dagar efter beräknad tid.

Hopppas att det går bra för dig.
 
Sv: Överburenhet

Ni har möjligen inte provat med "färdknäppen"... ;) Det brukar få fart på det hela! Om inte annat blir inte väntan så långtråkig då!

Lycka till!
 
Sv: Överburenhet

Vildvittra skrev:
Det har du ju alldeles rätt i. Men det känns inte som om jag gått över 11 dagar utan typ 11 VECKOR :mad:
Det sägs ju att man är gravid i åtta månader och hundra år ;) Stämmer ganska bra, eller hur? Nej nu ska jag gå och lägga mig bredvid min snusande bebis i sängen. Snart gör du detsamma! :)
 
Sv: Överburenhet

Mayara skrev:
Ni har möjligen inte provat med "färdknäppen"... ;) Det brukar få fart på det hela! Om inte annat blir inte väntan så långtråkig då!

Lycka till!

Jo då det har vi allt...men inte hjälper det heller. Jag har provat "allt" som alla vänliga människor ger som råd; dammsuga/skura, gå jättelånga promenader, färdknäppen, gräva som en tokdåre i grönsakslandet etc etc men bebis ligger där den ligger.
Nu har jag tagit en annan strategi: gör inget speciellt och försöker inte tänka på det så mycket heller. Kanske det är lika bra.

Tack för alla uppmuntrande svar dock!! Vet att det snart blir bebis, men vill inte vänta längre. Jag har för övrigt som Tokmaja också 7 mil enkel väg till BB så det känns ju inte jätteroligt om man ska hålla på och åka där fram och tillbaka som en skottspole för att kolla varannan dag.
Har gett råd till min kompis som också är gravid (med första) att INTE fokusera på datumet och inte berätta det exakta datumet för alla så kanske hon inte blir lika besviken och less om hon går över.

Vildvittra
 
Sv: Överburenhet

Jag gick över 14dgr med 1:an. Ingen igångsättning hjälpte utan det blev snitt. Den här gången har jag fått tid för snitt så att jag slipper gå över (hade en besvärlig grav + förlossningskomplikationer). Jag har 17 mil enkel resa till BB...
 
Sv: Överburenhet

Jag gick 17 dar över tiden med trean: Försökte med allt från zonterapi till att en läkare vid 3 tillfällen försökte provocera livmodertappen att öppna sig. Det som slutligen fick igång det hela var att jag gick och köpte sådant som är laxerande för mig och som jag sedan smällde i mig. Två salimiakläkeroltablettaskar och en påse pååls kanelsnäckor och en paket extra frukttuggumin. Testa det o se om det hjälper.
Lycka till!
 
Sv: Överburenhet

Förstår din frustration. Jag gick över 8 dagar och det kändes som en evighet. Men... plötsligt sätter det igång och du lär bli överraskad när det händer. Lycka till och hoppas det lilla knyttet vill komma ut snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
800
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 153
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp