Bukefalos 28 år!

överhoppat hjärtslag v 21 :(

S

secret smurf

Hej!

I dag var vi hos BM för att få fler tider samt lyssna på hjärtljud och få info om amning. Man gör det som standard v runt v 20 här. Allt g´har verkat bra tills nu, jag mår bra o UL visade inget konstigt, men när BM lyssnade på hjärtat i gad sade hon att det vid något enstaka tillfälle hoppade över ett slag. Hon sade sedan att det absolut inte var något att oroa sig för, att det kunde vara så i vissa perioder i utvecklignen, och att det å andra sidan även fanns människor som har lite ojämna hjärtslag i hela sina (90- åriga...) liv utan att det är något fel, men ändå... Hon nämde det ju, och bara det gör ju att det trots allt känns som en avvikelse.

Jag är - kanske larvigt - jätteledsen och jätteorolig och har definitivt INTE gjort min bästa dag på jobbet i dag- det är ett som är säkert. Funderar på att ringa min ordinarie BM ( denna var endast i dag, då det var hon som hade hand om amninginfon) och tjata mig till ett nytt UL för att verkligen kolla hjärtat.

Nu till frågan: Någon som varit med om det samma? Hur har det i så fall gått för er sedan?

Tack för svar från en nedslagen Hemligsmurf :(...
 
Sv: överhoppat hjärtslag v 21 :(

Jag tycker i alla fall du ska ringa och prata med din ordinarie bm så att hon kan försäkra dej om att det inte är något farligt. Du ska ju inte gå och vara orolig och det är därför din bm finns där - så att du får fråga alla miljoner frågor man har i huvudet.
De kollade bara hjärtljuden på Sam en enda gång och det var sent i grav, men jag vet att mitt eget hjärta var jobbigt oregelbundet i början av grav. Jag frågade min egen doktor som sa att det var helt normalt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp