Övervakad urinprovtagning

Saeta

Trådstartare
Någon här som har gjort en sådan?
Är det precis som det låter, att någon står och tittar på medan man kissar?
Eller är det kameror?

Jag har äntligen fått en kallelse till min jäklans add-utredning och ska därför lämna urinprov innan för att dom ville veta om man är missbrukare eller ej. Rätt förståeligt såklart. Men jag som redan har grymt svårt (nästan omöjligt svårt) att gå på toa offentligt, dels för att jag inte kan slappna av och dels för bakterier, så blev jag ju supernojig nu om det kommer stå någon och kolla på medan jag tömmer blåsan.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Den gången jag gjorde det var det inte direkt så att de stod och stirrade rakt på mig. Det var bara att personen befann sig i samma rum. Vet andra som har gjort där personen som övervakat gjort det i ett annat rum, med öppen dörr emellan.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Den gången jag gjorde det var det inte direkt så att de stod och stirrade rakt på mig. Det var bara att personen befann sig i samma rum. Vet andra som har gjort där personen som övervakat gjort det i ett annat rum, med öppen dörr emellan.

Men vad jobbigt det måste vara. Jag förstår ju samtidigt att det är bra att det är övervakat. Men hur gör man om det inte går att kissa trots att personen står i andra änden av rummet, med ryggen mot, eller liknande? Lämnar hellre 30 blodprov i detta fallet, haha.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

De kommer inte att hänga över dig, men ingen stängd dörr emellan. Du får knipa länge innan så du är riktigt ordentligt kissnödig. Det kommer att gå jättebra :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Måste man så måste man. Ingen aning om hur det blir om man inte lyckas pressa fram något dock. Du får fråga!
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

De kommer inte att hänga över dig, men ingen stängd dörr emellan. Du får knipa länge innan så du är riktigt ordentligt kissnödig. Det kommer att gå jättebra :)

Hehe nej det hoppas jag inte att någon gör xD. Får försöka hålla mig ordentligt innan, men ja... Det värsta är att när det är någon i samma rum/dörr öppen, och jag samtidigt ska försöka pressa ut något, så kanske jag fiser istället. Kul jul när det ekar utan bara helvete i toaletten, :meh: skulle inte förvåna mig om det hände. Dom lär ju ha varit med om det, men det vore sjukt pinsamt! :o

Om du absolut inte kan kissa så tar de nog blodprov i stället.

Tycker också att dom borde göra det, om det inte går att få ut något. Grejen är den att det ska ju göras en helkroppsundersökning och tas blodprov gången efter detta urinprov. Så det är ju konstigt om man ska behöva göra båda :p.

Måste man så måste man. Ingen aning om hur det blir om man inte lyckas pressa fram något dock. Du får fråga!

Fast njae, jag förstår ju att man måste. Jo jag får fråga helt enkelt :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Det är ju mycket enklare att kolla efter droger med hjälp av urinprov än med blodprov. Bara en liten sticka ner i urinet och vänta så får man svar, krävs ingen analys eller så som med blodprov. Så det är nog därför de vill ha både :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

När jag lämnade urinprov för en anställning skulle den vara just övervakad. Då var det löst med att den där provluckan som brukar sitta i väggen var öppen och sköterskan på utsidan.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Hos oss betyder det att handfatet är plomberat. Vattnet i toaletten är färgat blått och man kissar i en speciell mugg som mäter temperaturen på kisset. Dörren är dock stängd.

Kan säkert se väldigt olika ut runt om i landet.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Det är ju mycket enklare att kolla efter droger med hjälp av urinprov än med blodprov. Bara en liten sticka ner i urinet och vänta så får man svar, krävs ingen analys eller så som med blodprov. Så det är nog därför de vill ha både :)

Ja det är ju iofs sant, hade jag inte en tanke på! :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

När jag lämnade urinprov för en anställning skulle den vara just övervakad. Då var det löst med att den där provluckan som brukar sitta i väggen var öppen och sköterskan på utsidan.

Det vore ju väldigt smidigt! :) slipper man känna att någon står och just bevakar.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Hos oss betyder det att handfatet är plomberat. Vattnet i toaletten är färgat blått och man kissar i en speciell mugg som mäter temperaturen på kisset. Dörren är dock stängd.

Kan säkert se väldigt olika ut runt om i landet.

Ahaa, spännande! Det låter också som en bra grej. Den varianten hoppas jag på!
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Hos oss betyder det att handfatet är plomberat. Vattnet i toaletten är färgat blått och man kissar i en speciell mugg som mäter temperaturen på kisset. Dörren är dock stängd.

Kan säkert se väldigt olika ut runt om i landet.

Varför är vattnet blått?
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Här sitter tydligen personen bakom en dörr med en spegel (alá den ser dig, du ser inte den) och övervakar vid lämning av urinprov, vilket jag aldrig i hela livet skulle gå med på (toaletterna med dessa "speglar" skyr jag som pesten, man vet ju aldrig...) men självklart ska de ju övervaka enligt gällande rutiner.
Så då får man kanske stå ut med att någon står i rummet.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Alltså fy vad läbbigt :crazy:
Nä, då får dom hellre stå och glo på mig inne på toan!
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Alltså fy vad läbbigt :crazy:
Nä, då får dom hellre stå och glo på mig inne på toan!

Ëller hur! Nu har jag aldrig råkat ut för det där (har sluppit lämna urinprov på psyk, där är illa nog som det är! :eek: ) men jag skulle alla gånger kräva att människan skulle stå med mig i rummet, helst så att denne täcker luckan, ifall det nu skulle sitta någon på andra sidan...:crazy:
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Här sitter tydligen personen bakom en dörr med en spegel (alá den ser dig, du ser inte den) och övervakar vid lämning av urinprov, vilket jag aldrig i hela livet skulle gå med på (toaletterna med dessa "speglar" skyr jag som pesten, man vet ju aldrig...) men självklart ska de ju övervaka enligt gällande rutiner.
Så då får man kanske stå ut med att någon står i rummet.

Alltså, näe usch! Vad obehagligt. Känns lite som skräckveckan på Big Brother. Dom ser allt ;) Då har jag verkligen hellre någon i rummet samtidigt.
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 846
Senast: kryddelydd
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 014
Senast: Svartfot
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp