Oförklarlig diarré

Tack igen!!

Efter ett samtal med veterinären idag så har vi börjat introducera ett foder från dom med få ingredienser för hundar med "nutrient intolerances" - där protein kedjorna ska vara mycket enklare att bryta ner + helt fritt från animaliska produkter (Pro Plan Veterinary HA). Det ser och luktar super mysko, men han äter det utan problem!
Vi ska prova det i 6-8 veckor, och om diarrén avtar så kan han äta det hela livet. Om han får ett anfall även när han äter detta så tar vi in honom för vidare utredning, tester och scans. Antagligen hos en annan veterinär.
Bra! Det är ett hypoallergent foder 😊 lycka till!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
963
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: annaovega
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: Solstig
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp