oförsiktig hund

B

**BORTTAGEN**

Just nu passar jag en 12 veckor gammal valp, jättesöt och go. Har ju även mitt eget yrväder här. Jag blir lite orolig för han är så oförsiktig med denna lilla valpen, springer över den mm. Hur stor risk är det att valpen skadas?? Min hund väger runt 25kg. Det är inte så kul om det händer något med någon annans hund... :(

Just nu har jag delat upp dom, valpen måste ju få vila också. Men då sitter dom och piper och vill in till varandra. Valpen är själv ganska busig, men blir nog lite rädd när det stora monstret kommer och mosar ner honom.
 
Jag låter aldrig valpar leka med hundar som har så mycket större kroppsvikt. Jo om de leker så att den äldre hunden ligger ned o de bara smågnabbas.

Jag vet en pudel som fick diskbråk! Mycket obvanligt. Hon hade under hela sin uppväxt lekt med en Golden Retriever, vet inte om det har ett samband men... Nja jag är försiktig...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 636
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 931
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp