Oförsäkrat föl

Min egna uppfödning var fosterförsäkrad i Sveland, när han var 2 år röntgades han och då hade han en birkelandsfraktur på ena bak.
Veterinären bedömde att den borde opereras bort. Men Sveland betalade inte operationen för att dom ansåg att han inte hade ont av det.

Generellt ersätts inget som hästen inte visar symtom av. Dvs har hästen röntgats rent profylaktisk och man finner fynd så är det absolut inte givet att bolagen ersätter operation då djuret inte visar symtom på att det orsakar besvär. Sen är det klart att det finns grader av det hela. En jämförelse är tex att en hund får en knöl av ofarlig typ på huden, den sitter bra och orsakar inte besvär - då ersätts inte heller operation av detta.
 

Liknande trådar

Hästvård Häst med lös benbit i kota. Varit halt av detta men nu efter behandling ohalt och ska sättas igång så får vi se hur det går. Hästen är...
Svar
16
· Visningar
1 840
Senast: kryddelydd
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 534
Senast: Myelin
·
Hästmänniskan Satt och funderade på försäkringar. Har ni alla era hästar försäkrade? Om inte, varför? Ingen av mina hästar är i daxläget värda...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 008
K
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Jag har hamnat i ett dilemma med min mycket fina halvblodsvalack. Lite bakgrundsfakta: Hos förra ägaren...
Svar
2
· Visningar
1 721
Senast: Kikki84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp