Ögonblicksbilden du missade....

• Tjatter
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 181
Bara min stolthet 🙄. TĂ€nk dig dĂ€r stĂ„r jag i vattnet men en sprattlande fisk pĂ„ nĂ€san. Vet inte vilken som skrattade mest sambon el sonen. Mörtar Ă€r farliga djur
Detta ska jag tala om för folk nĂ€r de anser att jag Ă€r löjlig som vĂ€grar bada om det inte Ă€r i pool pga ogillar fiskar/sjögrĂ€s/övrigt Ă€ckligt pĂ„ sjöbottnar😁

Alla har sÀkert en eller flera minnen pÄ ögonblick som ni verkligen önskade att ni hunnit fota, eller haft kameran med och hunnit fota.

Ett minne som dyker upp dÄ och dÄ var för lÀnge sedan. Mina tvÄ hÀstar var i rasthagen nÀr vi tog in en baklastare för att börja skott ut gödsel frÄn hagen. HÀstarna var helt obrydda för sÄdant sÄ vi skottade pÄ. Vi tog sedan en rast och parkerade traktorn och satte oss utanför hagen.
Ena hÀsten gick fram till baklastaren och började lukta pÄ den. Hon hittade nÄgot intressant under den och till vÄr förvÄning sÄ stÀllde hon sig ned pÄ framknÀna, med baken i vÀdret, strÀckte in nosen och luktade pÄ en kabel dÀr under......
Det sÄg för drÄpligt ut.
DÀr hade kameran varit vÀldigt bra att ha.

NÄgot Är innan, Àven det i samband med gödselskottning i rasthagen sÄ stÀllde sig bÄda hÀstarna samtidigt i skopan - som stod pÄ marken - sÄ lÄngt in de kunde och började lukta pÄ hyttdörren.
Även det önskade jag att jag hade kunnat fota.

BÄda hÀstarna var , föga förvÄnande, helt trafiksÀkra.
Vi hade en fasantupp pÄ tomten och medan vi stod och tittade pÄ den kom en hare och stÀllde sig mitt emot tuppen. Det hade varit roligt att ha en bild pÄ

Det hade varit roligt att ha bild eller Ă€nnu hellre film, pĂ„ nĂ€r jag hoppade dike med ridskolans connemara. HĂ€sten studsade pĂ„ stĂ€llet, tvekade och gjorde sedan vĂ€rldens jĂ€mfotahopp med alla 4 pĂ„ samma gĂ„ng, tvĂ€rnitade pĂ„ andra sidan, körde ner huvudet och började beta. Jag var inte alls beredd pĂ„ det sĂ„ jag Ă„kte fram pĂ„ halsen med ansiktet mellan öronen pĂ„ honom. DĂ€r hĂ€ngde jag en stund med arslet i vĂ€dret och fötterna kvar i stigbyglarna medan jag försökte komma pĂ„ hur jag skulle lösa det đŸ€Ł RidlĂ€raren skrattade sĂ„ my ket att hon höll pĂ„ ramla av

Min mamma tog en hel filmrulle med bilder pÄ mig och min ponny pÄ en utomhustÀvling sent 80-tal typ 89-90

Min ponny (och jag) vart bÄda trötta och efter vi startat pÄ denna utomhustÀvling gick vi ned och stod uatnför banan varpÄ min ponny helt sonika lÀgger sig ned och sover. Precis utmed tÀvlingsbanan jÀmte en stor oxer kommer ihÄg att oxern var gul-vit. Jag sitter bredvid och halvsover jag med.

Flera kom fram och fotade. TÀvlingsarrangörer ville att vi skulle skicka in nÄgon bild till ridsport för att visa hur mysigt det kunde vara pÄ ponnytÀvling.

Kommer hem och det visar sig att min lillebror lekt med kameran sÄ fanns ingen film i. Vi tÀnker pÄ det Àn idag

En bild, eller video, som hade varit lite kul sĂ„hĂ€r i efterhand Ă€r ju nĂ€r min pappa satt i hĂ€sthagen och hans nyfikna ardenner kom fram och skulle vara med. Ardennern stĂ€llde sig pĂ„ pappas hand och började klia honom i hĂ„ret (utan att han rörde en min). Efter en stund sa pappa "kan nĂ„gon flytta pĂ„ hĂ€sten, det börjar göra lite ont". Han rörde lite pĂ„ fingrarna och satte tillbaka handen pĂ„ marken igen 😁 sĂ€kerhet runt hĂ€st var inget vi talade om dĂ€r. Nu nĂ€r han inte finns kvar hade det varit vĂ€ldigt kul att ha det dĂ€r sparat, dĂ„ det var min far upp i dagen ❀

Den bild jag har i huvudet som verkligen hade gjort sig fantastisk Àr nÀr familjen fÄr en guidad tur i tunnelbygget i Schweiz av min svÀrfar som jobbade dÀr nere.

Vi kommer i öppen bil fram mot en stor tunnelöppning och en enorm maskin stÄr Ät sidan i utrymmet och Ängar samtidigt som ljuset i tunneln kommer bakifrÄn. Jag tar upp kameran och ser att batteriet inte laddat under natten.
Jag har fortfarande bilden i huvudet men tyvÀrr inte i datorn.......:cry:

Det Àr rÀtt ofta jag tÀnker pÄ detta och blir besviken.

Liknande trÄdar

Ekonomi & Juridik Hej! NÄgon som var lite koll pÄ hur jag kan gÄ tillvÀga i min situation. LÄngt inlÀgg men tyvÀrr nödvÀndigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 991
  • LĂ„st
  • Artikel Artikel
Dagbok Flyttlasset gick i lördags. PÄ fredag kvÀll hÀmtade jag lastbilen pÄ 18 kbm och körde till Stockholm. Det Àr den största bil jag...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Magiana
·
HÀstvÄrd Det hÀr kommer nog bli lÄngt men jag behöver verkligen tips och rÄd om vad det kan vara för fel pÄ min hÀst. HÀsten i frÄga Àr född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 507
Senast: pews1972
·
HÀstvÄrd Varning för lÄng text: Àr det nÄgot som Àr oklart sÄ Àr det bara att frÄga, har lite svÄrt att komma ihÄg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 564
Senast: akleja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka