Ögonfärg.

asterix_zaphir

Trådstartare
Fick en jättefin isisbäbis inatt, tror den blir silversvart. Mamma gulbrun och pappa silversvart. Nu har jag en fråga angåendes fölis ögonfärg. De är gråa just nu, kommer hon att behålla den färgen eller blir de ljusbruna eller vad....

Sv: Ögonfärg.

just ögonfärgen är väl lite lurig, men jag tycker att den ser silvergulsvart ut!? Jag kan ju ha fel men i så fall kan den få så fina ljusbruna ögon som ex Svadilfari från Knutshyttan har. Jag känner till ett sto som är silvergulsvart oxå hon hade nog ungefär den färgen när hon föddes men jag vet inte vilken färg hon har på ögonen nu!
/Monica

Det är svårt med färger, antingen blir den silversvart eller silvergulsvart.
Hennes ögon har börjat mörka lite grann i ytterkanterna.

Jag har mest erfarenhet av att ögon mörknar lite när dem blir äldre. Men det är väl möjligt att fölet behåller färgen på ögonen.
Jätte söt föl!:laugh:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Sitter och tittar på Mord i sinnet där en kvinna just hittats mördad. Mördaren har lämnat annan kvinnas ID och bytt kläder på henne så... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 069
Senast: dubbelt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Sharpless
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 422
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka