Ohh, nu händer det saker :)

-Catherine-

Trådstartare
Idag kom grävmaskinen äntligen :D

Nu har jag fått shaktat och nedgrävt el och avlopp samt fått på singel både till plattan samt lite till gårdsplanen framför stallet (blir så geggigt där på våren). OJ! så bra det blev! :bump:

I helgen skall jag roa mig med att padda gruset samt bygga en gjutform så i början på nästa vecka kan jag ringa ut betongbilen. Underbart, snart har jag min kallfarstu :laugh:

Så här ser det ut just nu:


6626.jpg



Jag kommer få massor att städa, men just nu så ignorerar jag det på ett mkt effektivt vis :p
 
Sv: Ohh, nu händer det saker :)

Roligt, roligt när det händer saker! :)

Jag och mamma brukar stå och hoppa i fönstret när vi ser den gula grävmaskinen komma. Hoppas bara att det blir klart snart! (paddockbygge) :)
 
Sv: Ohh, nu händer det saker :)

Åh, en paddock skulle jag kunna döda för (bildligt talat då förstås :)). Men i nuläget prioriteras stallet. Jag byggde boxarna ifjol men min kropp sa ifrån så att jag kunde inte göra stallgången/farstun innan vintern. Så nu tar jag nya tag, iår skall den biten bli klar iaf. Nästa år blir det foder/höförvaring samt en större sadelkammare..å så all städning då :d

Det tar tid när man är ensam, så man får lov att dela upp arbetet och avhålla sig från allt vad tidsoptimism heter :angel:
 
Sv: Ohh, nu händer det saker :)

Jo, men det är bra att dela upp det! Man kan ta en sak i taget sammtidigt som man får nya grejer att se fram emot och planera hela tiden. :)

Jo, paddocken har varit min dröm i många, många år och nu äntligen har min mamma börjat rida så nu förstår hon att det verkligen är ett behov! Om vi hade haft åkrar hade det ju inte varit lika akut men jag känner att jag behöver något riktigt "träningsställe" där jag kan jobba igenom hästarna.

Haha, jo! Tiden bara försvinner! Det jobbigaste är att grävfirman inte sitter och rullar tummarna precis så vi får snällt vänta på vår tur. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp