Lupin

Trådstartare
Shit, hur många valpar finns det där inne? Min storpudeltik har gått 9 v på söndag och jag vägde henne igår kväll. Plus NIO kg! :eek: Hon har inte bara stor mage, utan ser stor ut överallt, t.o.m. framtill och så går/står hon konstigt med svank och rumpan/korset upphöjt. Hon som har sån rak och fin topline i vanliga fall. :p

31546273.jpg

31546275.jpg

Någon som vill gissa antal? Hon är vit med silveranlag och pappan är silver. Så troligtvis blir det bara vitt och silver (grått) i kullen. :)

Sv: Ojojoj!

Haha! Japp, bilen är för att visa hur stooor hon är (57,5 cm hög och 21 kg i vanliga fall). :p

Har inte tänkt på det innan, men hon ser ju faktist lite ut som ett kallblod med sitt "hovskägg" och runda rumpa. :angel: :love:

Hon har en fantastiskt snygg topline i vanliga fall, men numera är hon svankig och skjuter upp korset och står gärna med bakbenen under sig, det är nog tungt där inne och en vecka kvar...

Oj! Redan två valpar som vill flytta hemifrån haha! :D Jag tror de vill flytta ut ur mörkret först och främst, inte långt kvar nu. :love:

Va fin hon är! Vacker vit färg :love:

Tror på 10 valpar, 3 hanar och 7 tikar

Hon är faktiskt riktigt vit-vit och brukar få komplimanger för sin fina färg. Och är dessutom friröntgad både fram o bak, UA på knäna, har gjort MH med mycket bra resultat o är skottfast o en mycket älskvärd, stabil, trygg o harmonisk vovve. Vaktar bra! Gjorde en mycket bra insats mot spökena på MHt, men är världens keligaste och dessutom öppen o tillgänlig mot utomstående. Hon väcker uppmärksamhet när vi är ute o går o det är alltid någon som vill klappa. :)

Bästa kommentaren var för några veckor sedan, en pappa som cyklade förbi med två mindre barn utbrister "ser ni ungar, ser ni vilken cool hund!" Han var helt exalterad. :D

Min tik är vit med silveranlag (vit mamma o silver pappa) och pappan till valparna är silver med anlag för vitt. Han har superfärg o temperament och båda två tränar tävlingslydnad. Min tjej lever för att träna! Hon går fot helt spontant, med mkt bra kontakt, även på promenaderna och råkar jag titta ner på henne o ler så blir hon överlycklig haha!

Dom är eftertraktade de små liven:) Du får nog hålla hårt i dom så dom inte bara försvinner

Kanske bäst jag håller extra koll sen när de blir en 4-5 och ska ut i trädgården. Pappan till valparna ska komma på regelbundna besök och hjälpa till att fostra, han är super med valpar. Och han o min tik är superkära i varandra. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka