Ok. Vad ska vi hitta på att göra?

moiran

Trådstartare
4 vuxna personer i typ 25-35 års-åldern, möjligen med respektive om det passar. 1 dag inklusive resor - typ Västra Götaland-regionen med omnejd.

Helt öppen fråga - vad hittar vi på?

Årstid? Budget? Intresseområden?

Om det inte är för långt, åk till Helsingborg, tura till Helsingör, ta tåget till Louisiana. Alltid sevärt och så kan man ju dricka pilsner också. :)

Årstid: Slutet av januari! Det glömde jag ju få med! (Men ärligt talat, jag kan tänka mig tips för andra tidpunkter också, man kan ju behöva andningshål i vardagen lite då och då även om det kanske inte är med just det här gänget!)

Budget... Ptja... Vi kan väl säga 1-2000 inkl resa per person som en allmän riktlinje, men idéer i alla prisklasser är välkomna! :)

Tackar för tips om både Louisiana och Nordens Ark. Det senare har vi varit på allihop, men är ju en sån sak som uppdaterar sig. :)

@moiran Tjolöholms slott eller havets hus kanske? Beror ju helt på vad ni är intresserade av.

Intresseområdet är rätt brett, men vilda partynätter fungerar inte, troligen inte heller långrandiga aktiviteter som t.ex. plane spotting. Men typ teater, laserdome, klättring, opera, karuseller, islandshästridning, djur och natur, fiske, långfärdskridskor, levande museer, äventyrsbad, bowling, dykning och liknande funkar.

Längre fram i vår: Vandra på Skåneleden från Torekov via Hovs Hallar till Kattvik(?)/Båstad. Ljuvligt på våren!

Cykla på Kullahalvön (Skäret, Arild, Mölle... ) och ut till Kullens fyr.

Till sommaren; åk til kusten och snorkla längs de nya snorkellederna! Finns på t.ex Amundön och Vrångö.

Gillar ni slott, ta er till Gunnebo, Tjolöholm eller Nääs och gå en guidad vandring och fika/ät i anslutning till detta.

Rid nordsvensk i svartedalens naturreservat (funkar året runt) eller på Orust. Eller islandshäst vid Tofta.

Det finns även någon form av aktivitetsområde utanför Borås där en går banor i luften.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 937
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 098
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 586
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025