Ökad patrullering-skrattar ihjäl mig!

Gabbi

Trådstartare
Det var en insändare i vår lokaltidning från en person på vår gata.
Den gick ut på att man snart inte vågade bo här då kriminella element med kopplingar till drogförsäljning rörde sig i området. Det var bra, skrev insändaren, att området patrullerades med hund dagtid, men även nattlig bevakning och avlyssning måste till. Ok, stackars tant, tänker man kanske.

Det roliga är att den dagliga patrullen med hund, det är jag och Råda.
Hon har flera gånger kommit fram och sagt att det är så bra att området nu bevakas av polis och att hon känner sig så trygg med den duktiga polishunden. Att den "duktiga polishunden" ligger och rullar i snön eller roar sig med att knuffa ner huvudet på folks snögubbar, det har hon inte ägnat så mycket funderingar åt. :idea:

Sv: Ökad patrullering-skrattar ihjäl mig!

Vad underbart! men det är väl tur att ni gör tanten trygg! Du för väl börja gå en sen kvällsrunda så han hon sin nattbevakning också :P

Duktiga råda! Hon kollar ju efter gömda sändare i snögubbarna förstår du väl!!! :D

Haha, underbart! Du får skaffa ett journummer så att folk kan ringa dig när det blir stökigt och det behövs patrulleras..eller rullas i snö..eller nåt :D

En kväll var jag ute med Grima och vid ett tillfälle tränade vi lite fot.
Då kommer ett gäng tuggummi tjejer förbi och en utbrister "åhh vad fiin!" varpå den andra tjejen schhar. "Tyst! Den jobbar ser du väl, det är en såndär väktarhund"..

Jag blev skitnyfiken och vände mig genast om för att se väktarekipaget..ingen där..gick vidare och funderade på vad hon kan ha menat innan jag kom på att det nog var jag. :confused:

Ja, jag har märkt att folk tycker att fotgående är en så avancerad art av lydnad att man garanterat jobbar yrkesmässigt med hunden.

Men va gulligt! Hihihihi!

:love: Nu sitter jag har o skrattar, tack for att du delade med dig Gabbi, du forgyllde min morgon :)

Har ni också kriminella element som behöver avlyssning? ;)

:D Det var det roligaste jag har hört på flera dagar! Råda får sträcka på sig lite när hon är ute och rullar sig i ... äh, jag menar förstås spanar efter kriminella element.

Jag undrar förresten vad polisen skulle tänka om de läser insändaren. Kanske de skulle tro att det faktiskt patrullerar runt någon galning med hund som har fått för sig att själv rensa upp bland de kriminella elementen. Ungefär som Niklas i Lapidus "Aldrig fucka upp" :rofl:. Snart kommer polisen och plockar in dig och Råda till förhör!

Vi har en sån inte långt härifrån. Han ses ofta gå samma sträcka längs Bromma Handelsplats vid Ulvsundavägen. Han bär på en penningtransportväska med vristkedja, och på ryggen lyser inte "Securitas" utan det lite mer allmänna "Security". Man akn lätt tro att han är en riktig vakt om man inte sett honom där många gånger innan och insett att han bara tror att han är en.

Jag tycker mig känna igen insändaren, och folk i kvarteren omkring är ganska trötta på klientelet som stryker runt. Avlyssning behövs inte, avhysning däremot efterlyses:D

Som hundägare får man se allt, har jag insett.

:rofl: Va gulligt :love:

Men ärligt talat så är det ju gött agtt ni inbringar lite trygghet i grannskapet ;)

Hahha det har ju hänt mig med, visst att rottisen med lite god vilja kan tas som väktarhund - men TIBBEN!!!!!!!????????????

Jag tycker mig känna igen insändaren, och folk i kvarteren omkring är ganska trötta på klientelet som stryker runt. Avlyssning behövs inte, avhysning däremot efterlyses:D

Som hundägare får man se allt, har jag insett.

Just den här specifika tanten vill ha avlyssning. Det har hon sagt till mig (polisen) när jag rastar (polis)hunden också. Om vi kunde avlyssna hennes lgh osv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?
  • WE-tråden
Tillbaka