Bukefalos 28 år!

Okänd person friserade häst

Sv: Okänd person friserade häst

(Piteå-Tidningen)
En häst som står i ett stall i Övrabyn, Älvsbyn har fått manen och svansen kapad av en okänd person.

http://www.pitea-tidningen.se/telegram.aspx?artid=39849&type=tgr

Så var de en som gjorde på en av stallets gotlandsruss, men han gick dock in och frågade först om han fick klippa "liite" av hennes man, då han skulle göra små trähästar med riktig man o svans. men så kom ägaren ut i stallet, hade han rakat av både man o svans o stuckit....

inte ens en trähäst fick hon...:mad:
 
Sv: Okänd person friserade häst

Det där har vi också varit med om en gång,. Fast jag har för mig om att de bara klippte av pannluggarna (kan ha fel, det var länge sedan)

Väldigt irriterande :mad:
Speciellt eftersom de klippte av luggen på en häst som hade så lång o fin lugg :p
 
Sv: Okänd person friserade häst

Öh? Hur kommer man ens på tanken? :crazy: Sjukt onödigt!


ja du de kan man fråga sig... de finns så sjuka människor... läste tidningen idag om att en man hade knivskurit en annan för en jävla tvätt tid:eek: :eek: :eek: ... folk e inte kloka!!!
 
Sv: Okänd person friserade häst

Helt sjukt! Vad har man för nytta av att kapa man och svans helt utan anledning :confused: ??? Särskilt på nån annans häst..
Och dedär med tvättiden...jag håller med om att folk inte är riktigt kloka!
 
Sv: Okänd person friserade häst

Men gud va irriterande! Men det var nån som skrev något om avklippta luggar längre upp, det var säkert någon som tyckte att hästen plågades av sin långa fina lugg... jag har hört många som gnällt på min nordis lugg:crazy: som inte ens är speciellt tjock
 
Sv: Okänd person friserade häst

Ja, fast de klippte bara några hästar och det fanns andra hästar med tjockare/längre man.
Den hästen (favoriten i stallet ;) ) som hade så lång man var hur tunn som helst och växte aldrig ut lika fint igen :(

F.ö kan jag inte förstå varför man tycker att hästen plågas av mycket pannlugg. Det är ju 100% naturligt för hästen :p
 
Sv: Okänd person friserade häst

Hästtagel har väl ett visst värde, men hur idiotiskt är det inte att fara och klippa av manar och svansar :confused: Tror inte att det är för att dom tycker synd om hästarna utan nog har dom tänkt använda det till någonting eller sälja...
 
Sv: Okänd person friserade häst

idag när jag kom till hagen saknade valacken sin svans!!!
 
Sv: Okänd person friserade häst

Men varför klippa av den då?.. de kanske känner sig roliga eller nåt...:mad: För vad skulle de annars vilja ha man och svans till?
 
Sv: Okänd person friserade häst

på vårat stall var det nån som gick runt och klippte alla luggar rakt av, det var iiiiinte snyggt! sen var det nån som klippte avv en jättefin svans, så kort att den bara blev halv :(
 
Sv: Okänd person friserade häst

Hästens sängar har ju blivit populära.
Eller så behövde de tagel till sin stråke.
Var svansen vit?
 
Sv: Okänd person friserade häst

Någon klippte av svansen på min kompis häst:mad: !! Varför gör man en sån sak??:confused: :cool:
 
Sv: Okänd person friserade häst

Usch vad tråkigt :( .

Visserligen blev ju inte hästen utsatt för någon direkt skada, tur var väll det. Men så hemkst för ägaren och häst ändå att råkat ut för något sådant. Jag skulle bli jätteledsen om någon okänd person friserat min häst :crazy:
 
Sv: Okänd person friserade häst

på en ridskola ag jobbat på sklippte nån av en nordsvensks tjocka fiiina långa pannlugg man o svans. såg förskräcklig ut
 
Sv: Okänd person friserade häst

I mitt stall för länge sen, tror det var på nyårsafton eller någon annan högtid. Någon hade gått runt och tryckt in knappnålar i hästarnas ben och klippt i man och svans. Man började undra varför dom haltade för man såg ju inte nålarna. Fast tillslut hittade man dom. HEMSKT! :mad:
 
Sv: Okänd person friserade häst

:eek:
vilka idioter!!! :mad:
Skulle ja få reda på vem som gjort så med min häst skulle den personen leva farligt efter det :devil:
 
Sv: Okänd person friserade häst

Hästens sängar har ju blivit populära.
Eller så behövde de tagel till sin stråke.
Var svansen vit?

ja o fy när du sa det fick jag värsta skräck tanken...vad tusan gör de hästens sängarna av, om inte döda hästars tagel från slakterierna?....stämmer det så tänker jag ALDRIG köpa en hästens säng för 50 000kr lr va de e de tar för "döda hästars manar" fy tusan:(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två hästar i ett stall i Sigtuna har fått svansarna avklippta av någon okänd person. ”Jag är på ett sätt glad att bara svansen är...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter (Piteå Tidningen) En död häst har anträffats mitt på vägen mellan Kusmark och Ersmark, strax norr om Skellefteå. När polisen utrett...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 065
Senast: Kivina
·
  • Artikel
Hästnyheter (Piteå Tidningen) Efter många års väntan har Piteå ridklubb nu fått sin nya kostym. Satsningen på cirka 40 miljoner har resulterat i...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Piteå Tidningen) En häst blev på torsdagseftermiddagen påkörd av en bil på Havsbadsvägen vid Svedjan, timmermätningen. Hästen slet sig...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp