Okänd nosgrimma

palle

Trådstartare
Nu önskar jag hjälp av alla kunniga Bukisar......

Jag undrar helt enkelt VAD är detta för sorts nosgrimma ? ? ?

32697249.jpg

Det är ingen kryssnosgrimma utan en "vanlig" aachen men med en mycket ovanlig ( ? ) "snokrem"

Sv: Okänd nosgrimma

Har ingen aning om vad den heter, men med tanke på vem som hade den på bilden i ridsport så skulle jag gissa på att den har sitt ursprung i polovärlden. Ryttaren i fråga importerar utrustning från Argentina om jag inte minns fel.

Googla polo tack så kommer det upp en radda butiker. Lägg till UK i sökningen om du inte vill handla så långt bortifrån.;)

Verkar ju inte som att det är så stor skillnad, förutom ännu en rem att stänga igen nosen med...

Har försökt men våran Firefox verkar inte vara kompatibel med Google då vi bara ser delar av texten :mad:

Jag vill bara veta vad det är som skiljer den från en kryss- och en aachennosgrimma....

För om jag inte testar får jag ju aldrig veta ifall det är just DEN nosgrimman som min häst ÄLSKAR över allt annat.....

Den ger ju trycket längre ner och stänger alltså lättare munnen. På de sidor jag har sett är det just för bättre kontroll osv.

Har sett på en del polobilder att man har både engelsk nosgrimma och remontnosgrimma. Förmodar att de har en fast martingal i den engelska och "stänger igen" munnen med remonten. Aachennosgrimman är en variant av denna kombination, nosgrimman på din bild ser ut att vara en annan mer "effektiv" variant.

Då snokrem helt går bort enligt honom, och kombinationen engelsk + remont går också bort eftersom det helt enkelt inte får plats med så mycket läder i hans korta breda huvud tyckte jag denna variant skulle vara värd att testa.....

Men den stora frågan är fortfarande: VAR hittar jag en sådan nosgrimma ? ? ?

Kolla med Arvidsson-Maggi då de importerar och säljer utrustning från Argentina.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka