Okej, en gång för alla: MINA frågor om eksemhästar (långt inlägg)

Sv: Okej, en gång för alla: MINA frågor om eksemhästar (långt inlägg)

Kan bara önska lycka till och du kommer lära dig vad som är bäst för din häst. Har själv ett islandssto som haft svåra exem, men det har blivit lite bättre för varje år.När jag lärde känna henne hade hon inte ett manstrå allt var bara avskavt och sårigt, nu är vi redan i juli och hon är besvärsfri. Har dock gått 12 år, provat div salvor och kurer, ibland har det fungerat ibland inte. Det enda riktigt säkra råd jag kan ge är täcke på dygnet runt och börja tidigt på våren. Förra året klarade vi oss på det och en tub Helosan, känns som en jätteseger, hade inte gått några år tidigare. Har dock också bytit stall till ett med mindre kraftigt foder, kan också bidra. Åter håll ut och lycka till
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 087
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Icfafn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 838
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp